سیاست

تعدیل قانون مسافرت به افغانستان پیشنهاد شده است

کابل باختر7 سنبله
وزارت امور خارجه بمنظور جلب سرمایه گذاری خارجی و فراهم آوری تسهیلات در زمینه عبور و مرور تجار و سرمایه گذاران، یک سلسله تعدیلات را در  قانون مسافرت و اقامت اتباع خارجی در قلمرو جمهوری اسلامی افغانستان پیشنهاد نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، این تعدیلات در راستای حمایت از بخش  خصوصی و تقویه روابط میان تجار، که یکی  از اولویت های حکومت افغانستان از جمله در چارچوب کنفرانس همکاری های اقتصادی منطقه یی راجع به افغانستان (رکا) و تدابیر اعتماد سازی پروسه قلب آسیا می باشد، صورت گرفته است.
سهولت های جدید مشمول افزایش مدت اعتبار ویزه تا سه سال با دفعه های ورود و همچنان تمدید آن برای مدت تا  سه سال، صدور ویزه حین ورود برای سرمایه گذاران خارجی با ارائه اسناد معتبر و کاهش در محصول ویزه تجارت می باشد.
محصول ویزه  تجارت یک ماه و با حق یکبار ورود، که قبلاً مبلغ یک صد (۱۰۰) دالر امریکائی بود به سه ماه و با حق دفعات ورود، مبلغ چهل (۴۰) دالر امریکای، محصول ویزۀ سه ماه و با حق سه بار ورود مبلغ دو صد (۲۰۰) دالر امریکایی به شش ماه با حق دفعات ورود مبلغ هشتاد (۸۰) دالر امریکایی،  محصول ویزۀ شش ماه با حق دفعات ورود مبلغ چهارصد (۴۰۰) دالر امریکایی به یک سال با دفعات ورود مبلغ یک صدو شصت (۱۶۰) دالر امریکایی، محصول ویزه یک سال با دفعات ورود مبلغ هشت صد (۸۰۰) دالر امریکایی به دو سال با دفعات ورود مبلغ دوصدو پنجاه (۲۵۰) دالر امریکایی ، همینطور محصول ویزه  برای سه سال با دفعات ورود مبلغ سه صد (۳۰۰) دالر امریکایی و  در صورت تمدید الی مدت یک سال که قبلاً  در برابر هر ماه مبلغ پنجاه (۵۰) دالر بود به (۱۵) دالر امریکایی کاهش یافته است.
تعدیلات فوق در جلسۀ مؤرخ ۱ سنبله ۱۳۹۶ مجلس کابینه جمهوری اسلامی افغانستان مورد تایید قرار گرفته، و پس از طی مراحل قانونی بعدی، نافذ می گردد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا