جامعه

نجیب آقا فهیم: 42 پروژه کاهش خطر در ۱۱ ولایت تطبیق شده است

کابل/ 21 حوت/باختر
وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث امروز که در برنامه پاسخدهی دولت به ملت گفت که۴۲  پروژه کاهش خطر به ارزش مجموعی ۱۳۱بیش از  افغانی در ۱۱ ولایت تطبیق شده است .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر٬ نجیب آقا فهیم، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث  گفت جهت پیشگیری و وقایه خطرات حوادث در سال ۱۳۹۸ فعالیت های عمده از جمله تهیه اطلس خطرات حوادث در افغانستان؛ پیش بینی وضعیت جوی هفته وار و آگاهی دهی در مورد آن به ولایات؛ تدوین رهنمود فعالیت کمیسیون های ولایتی مبارزه با حوادث جهت کاهش آسیب پذیری در برابر سیلاب ها؛ تطبیق ۴۲ پروژه کاهش خطر به ارزش مجموعی ۱۳۱.۶۹۷.۸۱۲ افغانی در ۱۱ ولایت؛ ارزیابی خطر پذیری پروژه کاسا ۱۰۰۰ در برابر حوادث طبیعی وساخت دیوارهای استنادی کانکریتی به طول بیش از ۱۷ کیلومتر مکعب انجام شده است.
او در زمینه فعالیت ها برای کاهش خطرات آتش سوزی، از سروی ۲۵۲ تانک تیل و ۲.۶۰۰ مرکز تجارتی در شهر کابل؛ تهیه دستورالعمل تدابیر احتیاطی به خاطر جلوگیری از آتش سوزی و توزیع برای تانک تیل ها و مراکز تجارتی سروی شده؛ تهیه طرح جلوگیری از آتش سوزی در تانک تیل ها و مراکز تجارتی شهر کابل و تدوین پلان عملیاتی آن؛ اطفای ۳۵۷ مورد حادثه آتش سوزی توسط اداره اطفائیه و حوادث وزارت امور داخله یاد کرد.
او گفت جهت پاسخگویی در برابر حوادث در سال ۱۳۹۸ فعالیت های زیادی انجام شده است که از جمله می توان به تدوین و اجرای پلان پاسخگویی به سیلاب های فصلی در سال ۹۷- ۹۸؛ مساعدت نقدی برای ورثه ۳۸۳ شهید و ۱۸۷ زخمی حوادث طبیعی؛ مساعدت نقدی برای ۱۰۰۵۰ منزل تخریب شده کلی و ۲.۵۳۰ منزل تخریب شده قسمی؛ توزیع مواد غذایی و غیر غذایی برای ۵۵.۲۱۷ خانواده متضرر؛ مساعدت نقدی برای ۴۷.۹۸۰ خانواده بیجاشده ؛ انتقال و توزیع ۳۴.۳۶۱ تن گندم به ولایات و توزیع آن به مستحقان و انتقال ۲.۵۴۴ تن مواد غذایی از طریق زمین و هوا به همکاری وزارت دفاع به ولسوالی های وردوج، یمگان،جوند، پسابند و چارسده و توزیع آن به مردم گرسنه و تحت محاصره، نام برد.
وی افزود طرح ۱۲۴ پروژه در زمینه های پاکسازی ماین، آگاهی عامه و کمک به قربانیان ماین؛ ارزیابی اثرات مثبت ماین پاکی در زندگی روزمره مردم در ۴۸ قریهء۲۶ ولسوالی متعلق به ۱۳ ولایت؛ تدویر و مدیریت ورکشاپ تمویل کنندگان و موسسات ماین پاکی در شهر ژنو سویس و تشریح برنامه ها بخاطر جلب حمایت تمویل کنندگان؛ پاکسازی ۱۲۱ کیلومتر مربع اراضی از وجود ماین و مواد منفجر ناشده، فعالیت های وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در زمینه هماهنگی وانسجام در تطهیر ماین است.
به گفته  فهیم یکی از مهمترین بخش فعالیت های وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، هماهنگی و انسجام فعالیت نهادها دولتی و موسسات امداد رسان بین المللی در جهت کاهش خطرات و پاسخگویی به نیازمندیهای عاجل پس از وقوع حادثه است.
در نتیجه این هماهنگی ها بیشتر از یک میلیون خانواده در سراسر کشور، تحت پوشش کمک رسانی بشردوستانه قرار گرفته اند که این مساعدت ها شامل موادغذایی، مواد غیرغذایی، سرپناه موقت، خدمات صحی و پول نقد می شود. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا