اقتصاد

اتاق زراعت ومالداری هرات گشایش یافت

شهرهرات ۲۸ قوس باختر
اتاق زراعت و مالداری هرات  دیروز افتتاح شد.
با گشایش این اتاق ، کنفرانس ارزیابی چالش ها و ارائه راهکارها به منظور افزایش تولیدات و صادرات محصولات زراعتی  درهرات راه اندازی شد.
عبدالصبور رحمانی رییس زراعت  هرات هدف از برگزاری این برنامه را افتتاح اتاق زراعت و مالداری در هرات عنوان نمود و بیان داشت ضمن افتتاح این اطاق تجارتی، کنفرانس ارزیابی چالش ها و ارائه راهکارها به منظور افزایش تولیدات و صادرات محصولات ، راه اندازی شد که تجار تولید کننده، پروسس کننده، صادر کننده و بخش های ذیدخل گردهم آمده اند و مشکلات منطقوی، ساحوی و کشوری را مورد بررسی قرار میدهند که در نتیجه راهکارهایی از این طریق به ریاست جمهوری ارائه می کنند تا در قسمت حل آن اقداماتی عملی صورت بگیرد.
عبدالقیوم رحیمی والی هرات با حضور در این برنامه گفت ریاست زراعت هرات در تلاش است که چالش هایی که سد راه مسایل تجارتی در آن ولایت وجود دارد و باعث عدم پیشرفت در این بخش شده است برطرف کند و زمینه رشد تولیدات زراعتی، آبیاری و مالداری را فراهم سازد.
والی هرات همچنان ادامه داد که ریاست جمهوری برای رشد زراعت در هرات برنامه های زیادی از جمله فراهم کردن زمین برای افزایش حجم تولیدات، ایجاد سیستم های آبیاری معیاری، افزایش صادرات زمینی و هوایی با کشورهای خارجی، و جلوگیری از قاچاق محصولات زراعتی روی دست دارد که کار روی این برنامه ها به شدت جریان دارد.
در عین حال ننگ معین تخنیکی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از طرح های جدید ریاست جمهوری بر اساس تقاضای مارکت خبر داد و بیان داشت که ریاست جمهوری برای توسعه زراعتی و جلوگیری از هدر رفتن زحمات دهقانان برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت را روی دست دارد تا از هدر رفتن زحمات دهقانان جلوگیری شود و رشد زراعت تجارتی را در اقلام مختلف توسعه دهد.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا