سیاست

نماینده فوق العاده رئیس جمهور از ساحه بادام باغ دیدار نمود

کابل 25 حمل باختر
احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب با سر پرست شاروالی کابل، سر پرست وزارت امور شهر سازی و مسوولین جیودیزی و کارتوگرافی از ساحه بادام باغ شهر کابل دیدار نمودند .
به گزارش دفتر نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب به آژانس باختر،در این دیدار که در دامنه های تپه ساحه بادام باغ قسمتی از جایداد ها توسط تعداد افراد غضب و خانه ها ساخته شده است بخاطر جلو گیری از غضب بیشتر زمین ها به مسوولین امنیتی هدایت داده شد تا دقت لازم بخرچ دهند و در مطابق به قانون هیچ کسی خود سر حق ساخت ساز خانه ویا مسکن را در ملکیت دولتی ندارد.
نماینده فوق العاده رییس جمهور به مسوولین شهرداری کابل گفت: ساحات بالایی بادام باغ که غضب شده، استملاگ گردند. وی همچنان گفت:  یک هیئتی متشکل از ادارات شهرسازی، شاروالی کابل، وزارت زراعت، جیودیزی وکارتوگرافی  تنظیم گردد تا ساحه بادام باغ کابل را از نگاه تخنیکی و فنی نقشه برداری نموده تا ادارات مربوطه در قسمت ساختن آن گام های عملی بردارد تا شاهد یک پارک ملی جهت سرسبزی و تفریح برای شهروندان کابل ساخته باشیم.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور بیان داشت، ایجاد پارک ملی با حفظ مالکیت وزارت زراعت برای ما ارزش حیاتی دارد و میتواند  آلودگی محیطی را از بین برده و فضای آرامش برای همشهریان کشور قرار ایجاد گردد.
طبق یک خبر دیگر، احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب در مراسم افتتاح آغاز کار سرک کارته آریانا الی پوهنتون کابل که شماری از نمایندگان مردم در مجلس اهالی منطقه و مسئولین شاروالی کابل حضور داشتند اشتراک نمود .
در این مراسم نماینده فوق العاده رئیس جمهور ضمن سخن رانی خود بیان داشت که این سرک می تواند سهولت های بزرگی را به مردم کابل به وجود بیاورد و حکومت متعهد است که تمام پروژه های که بتوانند نیاز های شهری مردم را حل کند در زمینه عملی ساختن آن اقدامات جدی می نماید.
همچنان نماینده فوق العاده رئیس جمهور در این مراسم گفت: کمیسیون عالی اصلاحات و توسعه شهری هیات را بخاطر بررسی زمین های غصب شده در محلات بند قرغه، کول حشمت خان تعیین نموده اند که پس از بررسی ها با غاصبین زمین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و برای کسانی که خانه های رهایشی در آن منطقه ساخته اند در نقاط دیگر کابل زمین تهیه خواهد شد تا بتوانیم نقاط ذکر شده را به مکان های بزرگ تفریحی تبدیل کنیم.
همچنان نماینده فوق العاده رئیس جمهور از قصر دارلامان با حضور سرپرست شاروالی کابل، انجنیران وزارت امور شهرسازی دیدار به عمل آورد.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور به شاروالی کابل و وزارت امور شهرسازی هدایت داد تا نظر به فیصله جلسه کمیسیون عالی اصلاحات و توسعه شهری در قسمت پاک کاری قصر دارلامان از دقت لازم کار گیرند تا آثار بجا مانده از آن از بین نرود که در صورت بین رفتن آثار آن نوسازی آن به گونه گذشته برای انجنیران مشکل خواهد بود.
به اساس یک خبر دیگر:
الکس میجا رئیس برنامه های محلی انسیتیوت تحقیقاتی و آموزشی سازمان ملل متحد با احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب ملاقات نمودند.
در این دیدار روی ارتقای ظرفیت کارکنان خدمات ملکی و ظرفیت های موجود بحث و گتفگو صورت.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور از زحمات انستیتوت تحقیقاتی سازمان ملل در قسمت بلند بردن ظرفیت کارکنان خدمات ملکی ابراز قدر دانی نموده بیان داشت : با نهایی شدن قانون کارکنان خدمات ملکی ادارات دولتی به خوبی می توانند در قسمت ارتقا ظرفیت گام های مثبت بردارند.
وی افزود : که حکومت وحدت ملی متعهد است که برنامه ارتقای ظرفیت را از تمام ادارات آغاز کند تا از این طریق بتوانیم در عرضه خدمات برای مردم گام های خوبتر برداریم.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور خاطر نشان ساخت که هر گونه برنامه که بخاطر ارتقای ظرفیت در افغانستان از سوی انستیتوت تحقیقاتی و آموزشی سازمان ملل صورت گیرد از آن حمایت خواهند نمود.
رئیس انستیتوت تحقیقاتی و آموزشی سازمان ملل همچنان به نماینده فوق العاده رئیس جمهور گفت : این انستیتوت از ده سال بدینسو در افغانستان فعالیت دارد که در بخش های مختلف می باشد.
نامبرده علاوه نمود که برنامه های امتحانی را در ولایت افغانستان در قسمت بلند بردن ظرفیت کاکنان خدمات ملکی در آینده نزدیک برگزار خواهند نمود تا خدمات درست از ولایت همچنان آغاز شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا