جامعه

پیام سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری به مناسبت درگذشت استاد یوسف واعظی شهرستانی

کابل 23 میزان باختر
پیام سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری به مناسبت درگذشت استاد یوسف واعظی شهرستانی
درگذشت استاد یوسف واعظی شهرستانی، باعث اندوه و تاثر فراوان اینجانب و سایر دوستان گردید. بدون شک فقدان شخصیتی چون او از هر جهت ضایعه سنگین و بزرگی است.
استاد واعظی که بخشی از عمر خود را در راه کسب دانش در مراکز اسلامی گذرانده بود، در زمان حیات سیاسی خویش نیز اندوخته هایش را در قالب سخنان روشنگرانه و رفتار خیرخواهانه در اختیار جامعه اش قرار داد و همواره مورد اعتماد همگان بود. او از نخستین پیشگامان جهاد و مقاومت بود و در تاسیس سازمان نصر افغانستان به عنوان یکی از احزاب پیشگام جهادی نقش برازنده ای داشت. او هم چنین به عنوان یکی از رهبران سیاسی و جهادی و به عنوان یک چهره مصلح و خیرخواه، همگام با دیگر شخصیت ها و رهبران جهادی در تاسیس حزب وحدت اسلامی افغانستان نقش فعال داشت و از موسسین اصلی آن به حساب می آمد. استاد واعظی در طول حیات سیاسی استاد شهید مزاری و در دوران مقاومت در کنار وی بود و لحظه ای از راه و مسیر عدالت خواهانه او غفلت نورزید. او هم چنین پس از شهادت استاد مزاری همواره به عنوان یکی از چهره های موثر حزب وحدت اسلامی افغانستان و در کنار رهبری آن ثابت قدم و استوار باقی ماند. مرحوم استاد واعظی در دوره جدید نیز در نقش عضو شورای علمای سرتاسری افغانستان، عضو فعال شورای علمای شیعه افغانستان و به حیث وزیر مشاور رییس جمهور افغانستان در خدمت مردم و جامعه خویش بود.
درگذشت استاد واعظی همه ما را اندوهگین و متاثر ساخت. اینجانب این ضایعه را برای مردم افغانستان به ویژه مردم شریف دایکندی، یاران، اعضای شورای مرکزی حزب وحدت اسلامی افغانستان و شخص استاد خلیلی، بازماندگان، خانواده و به خصوص فرزندان شان  علی و عمار واعظی تسلیت گفته و از خداوند بزرگ برای وی، غفران و رحمت واسعه الهی و برای کلیه بازماندگان و یاران، صبر و اجر مسالت می نمایم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا