جهان

کشته شدن اسامه بن لادن مهم ترین موضوع خبری سال 2011

نیویارک / دی نیوز انتر نشنل / باختر/ 27/ قوس

آژانس اطلاعاتی باختر به نقل از آژانس خبری اسوشتید پرس گزارش داد که کشته شدن اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده درماه می سال روان میلادی تهاجم برمخفیگاه وی در ایبت آباد پاکستان مهم ترین موضوع خبری سال 2011 بوده که خبر وقوع زلزله و سونامی ماه مارچ گذشته در جاپان به تعقیب آن قرارداشته است.

این گفته ها بعداز نظر سنجی سالانه آژانس خبری اسو شتید پرس امریکا ، ادیتوران و مسوولین اخبار ادارات و وسایل ارتباط جمعی آن کشور بیان شده اند.

کشته شدن اسامه بن لادن طراح حملات یازدهم ماه سپتامبر با یکصد و بیست رای درجایگاه اول قرار داشته و خبر زلزله جاپان با شصت رای در جایگاه دوم درمیان ده موضوع خبری مهم جهان قرارگرفته اند.

نا آرامی ها و خیزش های مردمی مشهور به بهار عرب که شمال افریقا و شرق میانه را در برگرفته درجایگاه سوم قرار داشته و این درحالیست که بحران مالی کشورهای اتحادیه اروپا دراین ردیف جایگاه چهارم را از آن خودکرده است .

این موضوعات مهم خبری در مقایسه با نظر سنجی سال گذشته درمورد موضوعات مهم آن سال چون نشئت نفت خلیج مکسیکو از ویژه گی های خاصی برخوردار است .

 همچنان مراقبت از وضع صحی بارک اوباما رییس جمهور امریکا در جایگاه دوم و انتخابات میان دوره یی آن کشور درردیف سوم جای دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا