سیاست

روسیه از گسترش هراس افگنی ومواد مخدر ابراز نگرانی کرد

 

کابل باختر – 13حوت

 وزارت خارجه روسیه با انتشاربیانیهء از گسترش تهدیدات هراس افگنی ومواد مخدر درشمال افغانستان ابراز نگرانی کرده است .

درهمین حال سیامک هیروی معاون سخنگوی وزارت امور خارجه کشور به هماهنگی مبارزه دربرابر  هراس  افگنی ومواد مخدر تاکید می دارد.

به گزارش آژانس باختر، معاون وزیر امور خارجه روسیه درنشستی بانمایندگان وکارشناسان وزارت امور خارجه و وزارت دفاع امریکا که دیروز در مسكو برگزار شده، چشم انداز سیرحوادث درافغانستان، انتقال مسوولیت امنیتی به نیروهای افغان و مساله خروج نیروهای بین المللی از افغانستان را مورد بحث قرار داد .

دربیانیهء که ازطرف وزارت خارجه روسیه درین مورد منتشر شده از گسترش تهدیدات هراس افگنی، موادمخدر از شمال افغانستان به کشور های همسایه آسیای  مرکزي یعنی شرکای روسیه ابراز نگرانی گردیده است .

سیامک هیروی معاون سخنگوی وزارت خارجه کشور به آژانس باختر گفت که جانب افغانستان این نگرانی ها را درک می کند وبه همین دلیل از چند سال به این طرف کوشش کرده درهماهنگی با کشور های آسیای مرکزی این مبارزه تشدید گردد که متاسف از کشورهای منطقه به شمول روسیه درین راستا به کمک های که وعده کرده بودند عمل نکرده اند .

هیروی درفرجام ترانزیت مواد مخدر را دوجانبه دانسته مطرح کرد در آن طرف مرزهای کشور باندهای فعال قاچاق موادمخدر وجود دارند که از درآمد آن به توسعه شبکه وتشکیلات خود می پردازند .

سیامک درین باره به مبارزه هماهنگ ومنطقه یی تاکید نمود .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا