سیاست

محمد اشرف غنی با سفیر ملکی ناتو ملاقات تودیعی کرد

کابل / 3 ثور / باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان ظهر امروز با نیکولاس کی سفیر ملکی ناتو ملاقات تودیعی کرد.

در این ملاقات که از طریق ویدیوکنفرانس انجام شد، محمد اشرف غنی رییس جمهور از تلاش های نیکولاس کی در زمان ماموریتش در افغانستان ابتدا به عنوان سفیر بریتانیا و در سه سال گذشته به حیث سفیر ملکی ناتو، قدردانی کرد.

در مقابل، نیکولاس کی سفیر ملکی ناتو از حمایت رییس جمهور و مناسبات نیک حکومت افغانستان تشکر کرد و گفت : ما مشترکاً با حکومت افغانستان در برابر چالش ها مبارزه کردیم.

وی از پیشرفت ها در افغانستان یادآوری کرد و گفت: زمانی که شما به حیث رییس جمهور در سال ۲۰۱۴ مسئوولیت را به عهده گرفتید، چالش های زیادی در برابر تان به ویژه در عرصه های امنیتی و اقتصادی قرار داشت، اما توانستید با رهبری خردمندانۀ تان براین چالش ها فایق آیید و افغانستان در بخش های متذکره پیشرفت های خوبی داشته باشد.

نیکولاس کی افزود که ناتو در راستای حمایت خویش از نیروهای امنیتی و دفاعی به ویژه در زمینه های آموزشی و همکاری های تخنیکی و همچنان مبارزه با ویروس کرونا، به همکاری های خویش با افغانستان ادامه می دهد.

سفیر ملکی ناتو گفت: من متیقن هستم که شما با رهبری و مدیریت عالی تان، بر چالش های ناشی از ویروس کرونا غلبه می کنید و پروسۀ صلح و مسایل سیاسی با مدیریت شما و مشارکت سیاست ورزان، به موفقیت می انجامد.

در اخیر این دیدار، محمد اشرف غنی رییس جمهور با آرزوی موفقیت برای سفیر ملکی ناتو، گفت : افغانستان خواهان روابط نزدیک با همسایگان است و علاقمند است با آنان مشترکاً کار کند تا بر چالش هایی که متوجه ما و کشورهای منطقه به ویژه در زمینۀ مصئونیت غذایی وجود دارد، موفق شویم.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا