سیاست

سیما سمر برنده جایزه شفافیت رهبری مبارزه با فساد شناخته شد

کابل باختر  6 میزان
داکتر سیماسمر رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان برندۀ جایزه بین المللی آلارد شناخته شد .
به گزارش آژانس باختر درمحفلی که به این مناسبت درپوهنتون  برتیش کلمبیا در شهر ونکوورکانادا برگزار شده بود از برندگان این جایزه قدر دانی شد وجوایز آنها  از سوی پیترآلارد موسس این جایزه تفویض گردید.
جایزه بین المللی آلارد  برای  شفافیت  رهبری  مبارزه  با فساد درسال  2012 م ازسوی  شبکه فارغ التحصلان فاکولته حقوق پوهنتون برتیش کلمبیا برگزار شد.
این جایزه به افراد  سازمان ها و حرکت های عطا می شود که فعالیت  های رادر راستای تامین  حقوق  بشر ومبارزه بافساد اداری  انجام داده اند.
داکتر  سیماسمر  درسال 1391 هم به دریافت جایزه جهانی  نوبل  الترناتیوشد نیز ساخته شده بود  که برای  دریافت آن یکصد دوتن  از کشور های مختلف جهان نامزد شده بودند.
نوبل الترناتیو ارتباطی با جایزه نوبل ندارد این جایزه سی دوسال پیش توسط یاکوب فون اکسکول ،نظریه پرداز وعضوسابق  پارلمان اروپا که بیش یک ملیون دالر  ارزش پولی نیز دارد  بنأ نهادشده است .
خانم سمر تاکنون چندجایزه بین المللی را در زمینه دفاع از حقوق  بشر وبه ویژه حقوق زنان  به دست آورد ه است ودو بار نامزد جایزه نوبل  نیز شده است .
این درحالیست  که چندی قبل یک زن دیگر افغان داکتر حبیبه سرابی والی بامیان به پاس خدمات در راست تامین حقوق زن وایجاد حکومتداری خوب مستحق یک جایزه بین المللی ازکشور  فلیپین شده بود . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا