سیاست

سفیرپیشین امریکا درکابل :امریکا باید از برنامه های سردرگم درافغانستان بپرهیزد

 

 

 

کابل باختر/ 11/ حمل

سفیر پیشین ایالات متحده امریکا درکابل برخی از برنامه هاي امریکا را در افغانستان سردرگم خوانده است.

به گزارش آژانس باختر ، رونالد نیومن سفیر پیشین امریکا درکابل به رادیو آشنا امریکا گفته است که تردید امریکا دررابطه حضور نظامیان امریکایی بعداز سال 2014 درافغانستان به برنامه های امنیتی دراین کشور آسیب میرساند ضمناً مقاصد کشور ما را درافغانستان سردرگم جلوه میدهد.

او میگوید شمار سربازانی که باید درافغانستان باقی بمانند به پیمانه باشد که در فعالیت های چون مبارزه با دهشت افگنی مشوره و آموزش نیروهای امنیتی موثر واقع شوند.

وی معتقد است برای امریکا لازم است تا به یک موافقتنامه امنیتی مقدماتی با کابل نایل آید که مطابق آن ، وضعیت و شرایط نیروهای ایالات متحده امریکا بعد از سال 2014 تعيین گردد.

رونالدنیومن اضافه داشته که باید از عملکرد پولیس محلی نظارت دقیق صورت گیرد او به این باوراست که فعالیت اربکی ها یا پولیس محلی میتواند برنامه خوبی باشد.

درعین حال نیومن درمورد مصوونیت عدلی و قضایی سربازان امریکا تماس گرفته میگوید: به نظر می رسد که بحث معافیت عدلی و قضایی سربازان امریکایی مستقر درافغانستان پس از سال 2014 یکی از مسایل پیچیده یی است که تاکنون امضای موافقتنامه امنیتی دوجانبه میان کابل وواشنگتن را به تاخیر انداخته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا