آموزش

حضور پررنگ شاگردان دختر درهرات

شهرهرات 26 سنبله باختر
چهل و هشت فیصد از شاگردان مکاتب ولایت هرات  را دختران تشکیل داده اند.
براساس معلومات مسئولان ریاست معارف ، در ولایت هرات در سال روان  هشت صدو شصت و دو هزارو سه صدو نود و دو متعلم در مکاتب درس می خوانندکه ازین میان چهارصدوشصت هزارو سه صدو بیست وچهار نفر آنان پسران و چهارصدو بیست هزاروشصت وهشت تن آنان دختران هستند
وحید پیمان سخنگوی معارف ولایت هرات به آژانس خبری باخترگفت : پنجاه و دودرصد شاگردان هرات را پسران و و چهل وهشت درصد دانش‌آموزان رادختران  تشکیل می دهند .
به گفته سخنگوی ریاست معارف هرات، هفت صدو پنجاه ویک هزاروشش صدو نزده تن ازین شاگردان  در بخش تعلیمات عمومی، بیست وپنج هزاروپنج صدو شش نفر آنان در بخش تعلیمات اسلامی، سه هزاروچهارصدو بیست وشش تن آنان در بخش تعلیمات تخنیکی و مسلکی، سه هزاروچهارصدو شصت و دو تن آنان در دارالمعلمین ها و هژده هزارونه صدو پنجاه و هفت تن آنان در بخش سواد حیاتی و بیست هزاروشش صدو نزده نفر انان در مکاتب خصوصی مصروف آموزش هستند.
به گفته پیمان، اموتدریس این شاگردان توسط شانزده هزاروشش صدو سی وچهار معلم به پیش برده میشود .درمعارف ولایت هرات هشت هزاروپنج صدو هژده معلم مرد و هشت هزارو یک صدو شانزده معلم خانم سرگرم تدریس میباشند.
گزارشها نشان می دهد که شمار شاگردان دختر در شهر هرات و در ولسوالی انجیل بیش از دانش آموزان پسر است .
پیمان می گوید :هم اکنون یک هزارو یک صدو بیست ودو مکتب شامل تعلیمات عمومی، تعلیمات اسلامی، دارالمعلیمن‌ها و تعلیمات تخنیکی در مقاطع ابتدایی، متوسطه، لیسه و دارالمعلمین درهرات فعالیت دارد.
او گفت :از میان یک هزارو یک صدو بیست و دو مکتب هشتاد وچهار مکتب دولتی و یک صدو بیست ویک مکتب خصوصی در شهر هرات فعال هستند و نه صدو هفده مکتب در ولسوالی‌های ولایت هرات فعالیت می‌کنند.
آمار نشان میدهد که در ولایت هرات یک صدو شصت وچهار مکتب پسرانه، یک صدو سی وهفت مکتب دخترانه و هشت صدو نزده مکتب مختلط فعالیت دارد .
قابل یادآوری است که یک هزاروشصت مکتب در بخش تعلیمات عمومی، سی وشش مکتب در بخش تعلیمات اسلامی، چهارده مکتب به عنوان دارالمعلمین‌ و دو مکتب در بخش تعلمیات تخنیکی و مسلکی و دو مکتب در بخش سواد حیاتی در هرات برای دانش آموزان خدمات درسی ارائه می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا