اخبارفرهنگجامعه

مردم، خواهان ادامۀ روند آتش بس، ختم جنگ و برقراری صلح دایمی در کشور شدند

کابل/23ثور/ باختر

شهروندان کشور امروز نماز عید رمضان را در فضای صلح و برادری در مساجد ادا کردند و به خاطر ختم جنگ و برقراری صلح دایمی در کشور دعا کردند.

شهروندان، پس از سپری کردن ماه مبارک رمضان به مساجد رفتند و نماز عید رمضا را در فضای، آرام  و برادری ادا کردند.

شماری زیادی نماز گزاران پس از ختم نماز عید وعید مبارکی با هم دیگر، در صحبت با خبرنگاران آژانس باختر، گفتند که از جنگ که باعث خونریزی و گرفتن جان مردم بی دفاع و بیگناۀ کشور به ویژه زنان و کودکان و همچنان  ویرانی افغانستان می شود، خسته شدند اند و آرزوی آنان ختم جنگ و برقراری صلح سراسر و دایمی در کشور است.

آنان از آتش بس در روزهای عید رمضان استقبال کردند و از طرف های درگیر خواستند که روند دایمی آتش بس را برقرارکنند  و از طریق مذاکره و مفاهمه برای ختم جنگ، کشتار و و یرانی در کشور، راه انسانی و اسلامی را انتخاب کنند .

احمد ذکی یک تن از نمازگزاران، خاطرنشان کرد که دین مقدس اسلام دین اخوت، برادری، صلح و آشتی است و هرگز خونریزی و خشونت را نمی پذیرد.

وی تاکید کرد که به خاطر بجاکردن دستورات قرآن عظیم الشان و دین مقدس اسلام، باید طرفین درگیر، از خشونت دست بکشند و مطابق احکام دین مبین اسلام که همپذیری، صلح و آشتی است، عمل کنند.  

مصطفی، نمازگزار دیگر که محصل دریکی از پوهنتون های کابل است، به خبرنگار آژانس باختر گفت: سال ها است که ما در فضای خشونت و جنگ به سر می بریم  و هیچ خانوادۀ در کشور نیست که یکی از اعضای خانوادۀ شان و یا اقارب شان را از دست نداده باشد و داغی ندیده باشند.

او، افزود: یگانه آروزی و خواست مردم افغانستان ختم جنگ و برقراری صلح دایمی در کشور است و از طرف های درگیر خواست که به خاطر پایان دادن به رنج و درد فراوان مردم این سرزمین، دیگر به جنگ وخشونت پایان دهند.

همچنان شماری از نمازگزاران، از تلاش ها و جانفشانی های منسوبان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به خاطر تامین امنیت در روزهای عید، به قدردانی یاد کردند و خاطرنشان کردند که در ختم نماز عید، به خاطر برقراری صلح دایمی و ختم جنگ و خونریزی در افغانستان و وحدت و یک پارچگی ملی و رفاه و آسایش مردم کشور دعا کردند. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا