سیاست

محمد کریم خلیلی: دولت تلاش می کند تا به مشکلات باشنده گان ارزگان رسیده گی صورت گیرد

کابل باختر20 حوت

 

محمد عمر شیرزاد والی ارزگان، رییس و شماری از اعضای شورای ولایتی  آن ولایت  قبل ازظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار کردند.

به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ، والی ارزگان از مشکلات و نیازمندیهای آن ولایت به معاون رییس جمهور گزارش داده گفت که  پخته نبودن جاده های عمومی، علاوه بر امور حمل و نقل، سایر عرصهها را نیز تحت تاثیر قرار داده و مردم از این جهت به شدت دچار مشکل اند.

وی اعمار سرک ارزگان – قندهار را مهم عنوان نموده گفت که این شاهراه میتواند ولایت ارزگان را به ولایات دایکندی و بامیان نیز وصل کند و از این طریق بخش عمدۀ از مشکلات مردم مرفوع خواهد شد.

تامین انرژی برق برای مردم ولایت ارزگان ازدیگر مواردی بود که شیرزاد آن را با معاون رییس جمهور در میان گذاشته یاد آور شد؛ یکی از پروژه های که سروی و دیزاین شده و می تواند مشکلات بیش از سه هزار خانواده را در مرکز این ولایت مرفوع نماید، به دلیل عدم اختصاص بودجه به  حال تعلیق درآمده است؛ درحالی که ظرفیت ایجاد بندهای آبگردان برای تامین انرژی برق موجود است.

والی ارزگان همچنین گفت که باشندگان آن ولایت دربخش های معارف و صحت نیز مشکل داشته و از دولت میخواهد تا در این زمینه ها نیز توجه نماید.

آقای شیرزاد از توزیع کمک های زمستانی دولت به ده ها هزار خانواده مستحق ابراز خرسندی کرده افزود که خوشبختانه کار ازطریق برنامه همبستگی ملی نیز در چندین ولسوالی ولایت ارزگان آغاز شده و به خوبی پیش می رود.

سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور از تلاشهای والی و شورای ولایتی ارزگان در بخش توسعه و انکشاف آن ولایت به نیکی یاد کرده تصریح نمود که رسیدگی به مشکلات مردم آن ساحه ضروری است.

به گفتۀ معاون رییس جمهور، توجه به ولایات کمتر انشکاف یافته و دور افتاده یکی ضرورت اساسی در جهت توسعه و انکشاف این مناطق بوده و دولت تلاش می کند تا به خواسته¬ها و مشکلات باشندگان ارزگان رسیدگی صورت گیرد.

معاون رییس جمهور خاطرنشان ساخت که برای رسیدگی به مشکلات مردم ولایت ارزگان، ادارات ذیربط را هدایت داده و خود نیز در اولین فرصت از این ولایت بازدید خواهدکرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا