سیاست

محمداشرف غنی رئیس‌جمهور: اطمینان می‌دهم که دست زورگویان به امور تاپی نخواهد رسید

کابل 7 حوت باختر
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان دیر امروز با وکلای نواحی پانزده‌گانه شهر هرات دیدار نمود و خواست‌های آنان را در بخش‌های اشتغال جوانان، معارف، صحت، مهار آب‌های کشور و امنیت، شنید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ، ابتدا احمدشاه پیرزاد در صحبتی به نمایندگی از وکلای نواحی شهر هرات ضمن حمایت و پشتیبانی از برنامه‌های اقتصادی و زیربنایی حکومت، از تلاش‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بخاطر تأمین امنیت و فداکاری‌های آنان، قدردانی نمود. وی افزود که ما حاضریم در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی با خون خود از پروژه های اقتصادی و زیربنایی دفاع نمائیم.
پیرزاد گفت: همان گونه که تاپی یک پروژۀ ملی است،‌ کار آن نیز باید ملی باشد و از دخالت زورمندان در امور آن جلوگیری صورت گیرد. وی افزود: سطح بیکاری در میان جوانان هرات زیاد است و همه توقع دارند که این پروژه، زمینۀ اشتغال‌زایی را فراهم کند.
موصوف از رئیس‌جمهور خواستار افزایش امتیازات معلمین و تشکیل پولیس، ترفیعات افسران بر اساس شایستگی، انکشاف بخش صحت، مهار کردن آب‌های کشور و بهبود آبرسانی شهری گردید.
محمد اشرف غنی از حمایت‌های همه‌جانبۀ آنان از برنامه‌های حکومت و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تشکر کرده، گفت: برای تان اطمینان می‌دهم که دست زورگویان به امور تاپی نخواهد رسید.
رئیس‌جمهور کشور با اشاره به مشکلات در زمینۀ آب گفت: مهار آب‌های کشور در صدر برنامه‌های حکومت قرار دارد. وی افزود: به وزارت زراعت و مالداری هدایت می‌دهم تا روی یک سیستم عادلانۀ تقسیم آب کار نماید، اما توجۀ مردم در مصرف آب نیز ضروری می‌باشد.
رئیس‌جمهور، اصلاحات در وزارت معارف را نیاز جدی دانسته، گفت که روی آوردن تغییرات بنیادی در وزارت معارف کار می شود. وی افزود: سال ۱۳۹۷ سال اصلاحات در معارف و تحصیلات عالی خواهد بود.
رئیس‌جمهور ، بیکاری را یکی از مشکلات اساسی خوانده، افزود که در سه ماه آینده روی یک برنامۀ اساسی برای کاریابی جوانان کار صورت می گیرد تا این مشکل به صورت بنیادی در تمام کشور حل گردد. همچنان، قریه‌جاتی که در مسیر پروژۀ تاپی قرار دارند، از فرصت کاریابی در این پروژۀ بزرگ مستفید خواهند شد.
در اخیر، وکلای گذر نواحی پانزده گانۀ شهر هرات به نمایندگی از باشندگان آن ولایت بخاطر زحمات رئیس‌جمهور در راستای تطبیق پروژه‌های زیربنایی، لوح تقدیر را به وی اهدا نمودند و همچنان تندیس شیر را که از سنگ مرمر ساخته شده بود، به رئیس‌ جمهور هدیه کردند. احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا