امنیت

سخنگوی وزارت دفاع ملی :شماری از افراد مشکوک دروزارت دفاع ملی شناسایی و بازداشت شده است

کابل باختر/ 15/ سنبله

سخنگوی وزارت دفاع می میگوید : کاربررسی به منظور شناسایی افراد مشکوک و آنانیکه قصد نفوذ در اردوی ملی را داشته از هفت ماه به اینطرف آغاز گردیده و تاکنون شماری از افراد یا بازداشت شده و یا این که از صف اردوی ملی اخراج شده اند.

 به گزارش آژانس باختر ، جنرال محمد ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی که امروز دریک نشست خبری سخن میگفت اظهار داشت کار به منظور بررسی و شناسایی افراد مشکوک و نفوذی در اردوی ملی آغاز گردیده و نهادهای مربوط توانسته اند تا شماری از افرادمشکوک را شناسایی نمایند، تعدادی از آنان بازداشت و تعدادی هم از صفوف اردوی ملی اخراج شده است .

 پروسه بررسی و شناسایی افراد مشکوک در وزارت دفاع ملی با جدیت ادامه دارد.

 اظهارات جنرال عظیمی درحالی بیان میشودکه دراین اواخر واقعات حمله برعساکر خارجی در قرارگاه های نظامی درلباس نظامیان افغان ازدیاد یافته است مقامات ناتو و ائتلاف از مسوولان مربوط افغان خواسته تا غرض خاتمه بخشیدن به این مشکل روند جذب عساکر بازنگری و کار بررسی غرض شناسایی افراد مشکوک آغاز گردد.

ازطرف دیگر، سخنگوی وزارت دفاع ملی این ادعا را رد کرد که گویا روند آموزش عساکر افغان از سوی ناتو وکشور های کمک کننده متوقف شده است، او گفت: این روند همچنان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت دفاع ملی اضافه داشت که سازمان های استخباراتی منطقه جنگ روانی را درافغانستان به راه انداخته و قتل شماری از عساکر خارجی در تداوم همین برنامه صورت گرفته است تا اعتماد مردم نسبت به نیروهای امنیتی کم گردد.

موصوف دررابطه به زندان بگرام گفت که قبلاً سه هزارو شش تن شان دراین زندان محبوس بودند که تنها سی و چهار تن آنان باقی مانده که این محبوسین نیز هفته آینده به جانب افغانی سپرده خواهد شد . وی دررابطه به انجام عملیات های مستقلانه از سوی نهادهای افغان اظهار داشت که افراد کوماندوي افغان در سطح منطقه بینظیر بوده و ضمن عملیات های آني اوپراتیفی به تروریستان ضربه زده اند که درمیان آنان اتباع خارجی نیز وجود داشته است.

ازطرف دیگر جنرال عظیمی اتهامات اخیر رییس کمیسیون امور دفاعی ولسی جرگه را مبنی بردست داشتن سرپرست وزارت دفاع ملی در قرارداد البسه رد کرد و آن را حرف بی بنیاد خواند ضمناً گفت که این قرار داد نهایی نشده است و وزارت دفاع ملی آن را دوباره به داوطلبی میگذارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا