جهان

یونان ده‌ها مهاجر به شمول افغان‌ها را پس به ترکیه فرستاد

آتن/دویچه وله/باختر/24 میزان
حکومت یونان در چارچوب توافقاتی که با حکومت ترکیه دارد، ده‌ها مهاجر به شمول افغان‌ها را به این کشور پس فرستاد. این‌ها شامل مهاجرانی است که تقاضای پناهندگی آنها رد شده و یا اصلا درخواستی پناهندگی نداده بودند.
یونان روز پنج شنبه گروهی ۲۵ نفره از مهاجران را براساس توافقنامه اتحادیه اروپا با ترکیه به این کشور بازگرداند. این مهاجران از افغانستان، پاکستان، سریلانکا، الجزایر، مراکش و مناطق فلسطینی هستند. مقامات یونان گفته اند که این مهاجران کسانی بودند که درخواست های پناهندگی شان در یونان پذیرفته نشده بود.
پولیس یونان در آتن به خبرگزاری آلمانی "دی پی ای" گفته است که شش تن از این پناهجویان، داوطلبانه درخواست پناهندگی شان را پس گرفته اند. پولیس همچنان گفته است که همه این مهاجران به وسیله کشتی از جزیره های یونان به بندرگاه دیکیلی در ترکیه فرستاده شده است.
همچنین ۳۰ مهاجر دیگر که اکثر شان افغان‌ها هستند نیز براساس یک توافقنامه دوجانبه میان یونان و ترکیه به این کشور پس فرستاده شدند. مقام‌های یونان گفته اند که این‌ها مهاجرانی بودند که در یونان درخواست پناهندگی نداده بودند.
برمبنای توافقنامه اتحادیه اروپا با ترکیه، تمامی مهاجرانی که به جزیره های یونان وارد می شوند، پس از بررسی تقاضای پناهندگی آنها در صورتی که رد گردند باید دوباره به ترکیه برگردانده شوند. اتحادیه اروپا در مقابل هر مهاجری که به ترکیه برگشت داده می‌شود، یک مهاجر سوریایی را مستقیماَ از ترکیه پذیرفته و علاوه بر آن کمک مالی نیز به ترکیه می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا