سیاست

در کمیته قوانین ریاست جمهوری روی مقرره فعالیت شبکه های تلویزیونی بحث شد

کابل باختر 27 سرطان
در جلسه کمیته قوانین ریاست جمهوری که به ریاست قانونپوه سرور دانش معاون دوم رییس جمهور و رییس آن کمیته برگزار شد روی طرح قانون محصول ترجمه و تصدیق اسناد رسمی، طرح مقرره تنظیم فعالیت شبکه تلویزوین دیجیتلی و طرح تعدیل برخی از مواد مقرره طرز تأسیس و ثبت احزاب سیاسی بحث شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جهموری به آژانس باختر: وزیر عدلیه راجع به چگونگی و بررسی اسناد تقنینی یادشده به جلسه گزارش داده و در مورد اهدف آنها نیز به اعضای جلسه توضیح داد.
بر این اساس، تنظیم امور مربوطه به ترجمه وتصدیق اسناد رسمی به زبان های رسمی کشور یا زبانهای خارجی، اعتبار دهی ترجمه اسناد رسمی، ترجمه معیاری اسناد، جلوگیری از تصدیق و طی مراحل اسناد تزویری از اهداف طرح قانون محصول ترجمه و تصدیق اسناد رسمی، رفع محدودیت زمانی در تجدید جواز نامه احزاب سیاسی ، ایجاد سهولت و وقت بیشتر برای تجدید جواز فعالیت احزاب سیاسی به عنوان هدف اساسی این دو سند تقنینی عنوان شد.
براساس توضیح معین مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، تنظیم امور مربوطه به انتقال سیستم تلویزیون انالوگ به شبکه دیجیتلی، عرضه خدمات بهتر رسانه ای به لحاظ صوتی و تصویری، تأمین و بهبود سطح کیفیت خدمات رسانه های صوتی و تصویری در مطابقت به ستندرد های ملی و بین المللی، دسترسی مشترکین خدمات رسانۀ صوتی و تصویری به صورت شفاف، هدفمند و بدون تبعیض، رعایت معیارهای تخنیکی شبکه تلویزیون دیجیتلی هدف اساسی طرح مقرره مربوطه است.
در ابتدای بحث بر سرِ موضوعات مطرح شده، نخست طرح مقرره تنظیم فعالیت شبکه تلویزوین دیجیتلی به بحث گرفته شد، اعضای جلسه که درآن دوتن از نمایندگان رسانه ها نیز حضور داشتند، این طرح را مورد ارزیابی قرار داده و نظرات اصلاحی خویش را مطرح کردند.
پس از بحث و بررسی که صورت گرفت، سرانجام فیصله شد که در جلسۀ با حضور نمایندگان رسانه ها، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و اطلاعات و فرهنگ، ابعاد تخنیکی قضیه بررسی شده و در کمیسیون دیگری متشکل از نمایندگان با صلاحیت وزارت مخابرات، اطلاعات و فرهنگ، رسانه ها و دیگر ادارات مسؤل، این طرح بار دیگر مورد بازنگری قرار گیرد.
دراین جلسه طرح قانون محصول ترجمه و تصدیق اسناد رسمی و همچنین تعدیل دو فقره از ماده دوازدهم مقرر طرز تأسیس و ثبت احزا سیاسی نیز مورد بررسی قرار گرفته و با تأکید بر اینکه اصلاحات پیشنهادی اعضای جلسه شامل طرح های مربوطه گردد، این طرح ها مورد تأیید کمیته قوانین قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا