جهان

پس از مرور، تلفات ناشی از کووید۱۹ در ووهان چین دوبرابر شد

بیجینگ/ وی او ای/ 30 حمل / باختر
مقام های چینی دیروز گفتند که بعد از یک بررسی همه جانبه در شهر ووهان، جایی که ویروس کرونا برای بارنخست شیوع کرد، آمار جان باختگان ۵۰ در صد افزایش یافت.
با درنظرداشت این افزایش، رقم تلفات ناشی از ویروس کرونا در چین از ۳۳۴۲ نفر به ۴۶۳۲ نفر صعود کرده است. دفتر مرکزی مبارزه با ویروس کرونا در شهر ووهان با نشر اعلامیه‌ یی که خبرگزاری رسمی شینهوا آن را نشر کرده است، دلایل تفاوت در آمار را مرگ افراد مبتلا در خانه، گزارش نادرست کارمندان صحی به خاطر تمرکز شان بالای نجات مریضان و مرگ و میر در مراکز طبی که با شبکه معلوماتی این همه‌گیر وصل نبوده اند، بیان کرده اند.
گروه بررسی آمار جان باختگان در اواخر مارچ ایجاد شد؛ گروهی که معلومات را از منابع مختلف مانند شفاخانه های شهر، سیستم های خدماتی ، کلینیک ها، شفاخانه های موقتی، مراکز قرنطین، زندان ها و مراکز مراقبت سالمندان جمع آوری کرده اند.
ترامپ، بررسی نکردن اطلاعات چین در مورد شیوع ویروس کرونا و اعلام‌ نکردن ممنوعیت سفر به چین را نمونۀ عملکرد ضعیف سازمان جهانی صحت عنوان کرد. حال که شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲,۲۲۶,۳۲۲و تلفات آن به ۱۵۰,۵۹۷ نفر رسیده است، امریکا از چین خواسته است که در مورد منشا و چگونگی گسترش این ویروس که به همه‌گیری مرگبار و زمین‌گیر کنندۀ جهانی مبدل شده است، وضاحت بدهد. # فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا