جامعه

باشنده های مکروریانها از سردی آپارتمانهای شان شاکی اند

 

رییس تدویر مراقبت مکروریانها : نبود برق، دستگاه های مرکز گرمی را مختل ساخته

رییس برق کابل: برق کافی تامین شد و دستگاه های مرکز گرمی مکروریانها در اولویت قراردارند

کابل/18/قوس/باختر

باشنده های مکروریان ها میگویند که در اپارتمان های شان هنوز هم در هوای سرد به سر می برند.

آنان می گویند با آنکه مسوولان مربوط از آغاز فعالیت دستگاه های مرکز گرمی مکروریانها سخن زده اند، اما اتاق های آنان سرد است.

برخی از این باشنده ها مسوولان تدویر مراقبت مکروریان ها و شاروالی کابل را به بي تفاوتی در برابر مسوولیت های شان در قبال باشنده های مکروریانها متهم مینمایند.

این درحالیست که رییس تدویر مراقبت مکروریانها چندی قبل به خبرنگار آژانس باختر گفته بود که برای آغاز فعالیت دستگاه های مرکزگرمی هیچ مانع یی وجود ندارد، تدارک مواد سوخت تا رفع همه مشکلات تخنیکی را از آماده های آغاز فعالیت دستگاه های متذکره عنوان کرده گفت بود که در پانزدهم قوس فعالیت دستگاه ها آغاز میگردد. اما تاکنون چهار روز موعود گذشته و آپارتمان ها گرم نه شده است، اما برخی از باشنده های مکروریانها در تماس با خبرنگاران آژانس باختر گفته اند ازینکه سالانه اجرت بلندی از این ناحیه بالای آنان چارچ میگردد بناً یا فعالیت دستگاه ها با کیفیت باشد و یا اینکه قطع گردد تا آنان پولی را که به عنوان اجرت مرکز گرمی می پردازند برای تسخین اپارتمان های شان بدیل دیگری را تدارک نمایند.

محمد آصف باشنده آپارتمان 17 بلاک  21 الف مکروریان اول گفت که مسوولان باید با توجه به اینکه اکثریت باشنده های مکروریان ها را کارمندان پائین رتبه دولتی تشکیل میدهد، بناءً مسوولان مربوط باید دربرابر اجرت اندک خدمات با کیفیت را انجام بدهند درحالیکه آنان برعکس آنرا به مردم روا میدارند.

سید ادیب از آپارتمان 21 بلاک 62 مکروریان سوم گفت که شاروالی کابل و تدویر مراقبت مکروریانها نه ماه سال را دراختیار دارند تا هر امکانات برای فعالیت با کیفیت مرکز گرمی تدارک نمایند اما متاسفانه چند روز محدودی که به آغاز فعالیت دستگاه ها می ماند، آنان دست به کار می شوند و زمستان را تماماً در رفع نواقص و یا تهیه مواد سوخت ظاهراً سپری میکنند.

قلندر شاه باشنده بلاک بیست و پنجم مکروریان سوم نیز با انتقاد از فعالیت دستگاه مرکز گرمی به این باور است که در حق باشنده های مکروریان ها ،،،،،، صورت میگیرد، چون پول گزاف را سالانه به عنوان اجرت مرکز گرمی می پردازند در حالیکه اکثراً روز ها و شب های سرد زمستان را در اتاقهای سرد سپری مینمایند.

به همینگونه تعداد زیادی از این باشنده ها از همین ناحیه شاکی بوده و خواستار فعالیت با کیفیت مرکز گرمی آپارتمان های شان شدند.

این بار نیز خبرنگار آژانس باختر شکایات این باشنده ها را با رییس تدویر مراقبت مکروریانها در میان گذاشت، او مكررا" بیان کرد که هیچ نوع مشکل تخنیکی و یا کمبود مواد سوخت برای فعالیت دستگاه ها و جود ندارد، اما مشکل کمبود برق است و کمبود برق سبب شده تا در فعالیت دستگاه ها سکتگی رونما گردد.

رییس تدویر مراقبت مکروریانها یاد آور شد که قطع مکرر برق یکی از مشکلات عمده ما بوده و از ریاست برق کابل تقاضا کرد تا با توجه به مشکلات باشنده های مکروریانها بخاطر فعال نگهداری دستگاه های مرکز گرمی مربوط ، جریان برق را در آن دستگاه ها قطع نکنند.

اما انجنیر عبدالوکیل ناصری، رییس برق کابل، در صحبت با خبرنگار آژانس باختر گفت که دستگاه های مرکز گرمی مکروریانها در اولویت ما قرار دارد مشکل کمبود برق وارداتی امروز با رفع عارضه مرفوع گردید و درتمام شبکه های ما برق جریان پیدا کرده و تلاش مینمایم که برای دستگاه های مرکز گرمی مکروریانها برق کافی تامین نمایم.

او گفت در حال حاضر 203 میگاوات برق وارداتی و همچنان هشتاد وهشت اعشاریه پنج میگاوات تولید داخلی در شبکه داریم و از کمبود انرژی برق هیچ مشکلی در شبکه وجود ندارد.

عده يي از باشنده گان مکروریانها بر این باور اند که مسوولین شاروالی کابل و حفظ و مراقبت پیش از اینکه در حل مشکلات مردم فکر کنند به فکر ازدیاد اندوخته های دالری خویش و راه اندازی هیاهو و گرفتن تقدیر نامه ها اند.

به هر صورت می گویند اگر دل بسوزد از چشم کور هم آب میرود.

این همه مشکلات اجتماعی مردم نیاز به دلسوزی دارد، اگر مسوولان امور اندکی به حال مردم توجه نمایند و خود را مسوول حلال مشکلات مردم بدانند چنانچه كه مسوولیت نیز در زمینه دارند، میتوانند با امکانات اندک خدمات، با کیفیت و ارزشمندی برای مردم انجام بدهند.

شکایات باشنده های مکروریانها از بابت بی کیفیت بودن مرکزگرمی آپارتمان های شان و نیز گرفتن اجرت گزاف از این بابت بارهاست که بلند می شود اما از جانب مسوولان مربوط توجه کمتر به آن صورت گرفته است به امید آنکه به این مشکل نقطه پایان گذاشته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا