امنیت

نمازگزاران در شهر پل علم میگویند، طالبان با استفاده از نام دین برضد دین عمل میکنند

ام دین برضد دین عمل میکنند
پل علم /باختر/ 14/ عقرب
باشنده گان شهرپل علم میگویند، پس از انجام حملۀ هراس افگنی در مسجد جامع شهر پل علم شمار نمازگزاران کمتر شده زیرا به باور آنها مسجد که مردم آن را خانه ای خدا می نامند از شرر طالبان در امان نمانده است .
به گفته آنها برای ادای نماز جمعه صدها تن به این مسجد میرفتند ، نماز گزاران دلهره دارند که مبادا در نماز جمعه نیز حملات هراس افگنی انجام شود.
احمد شاه یکتن از دوکان داران شهر پل علم به آژانس باختر گفت که همه روزه برای ادای نماز به مسجد جامع می  رفت، اما بعداز حادثه تروریستی که ارسلاجمال والی سابق لوگر در اثر آن به شهادت رسید، بسیار علاقمند نیست که به مسجد برود. حاجی روزالدین یکتن از دوکانداران شهر پل علم می گوید که درنماز جمعه یک هفته قبل بیش از ده نفر نماز گزار درمسجد جامع شهر پل علم حضور نداشت تا هنوز مسجد متذکره امام ندارد و شیشه های که شکسته است ترمیم نشده است .
داکتر عبدالولی وکیل، رییس شورای ولایتی لوگر با تایید اینکه درمسجد جامع شهر پل علم حضور نمازگزاران کمرنگ شده است علت آنرا ترس ووهم مردم وانمود نموده و میگوید که کارتیم تحقیقاتی که مسجد را بررسی می نمودند پایان یافته است و نمازگزاران میتوانند برای ادای نماز درمسجد متذکره حضور یابند.
رییس شورای ولایتی لوگر میگوید که امام ، موذن و مستخدم مسجد درهمان روزاول عید دستگیر شدند و تا هنوز تحت توقیف بسر میبرند .
همچنان رییس شورای ولایتی افزود که فرهاد اکبری رهبر قیام مردمی لوگر نیز چند روز قبل بازداشت شده است ، رییس شورای ولایتی تصریح کرد که مدیر شهری ، مدیر 82 و بعضی کارمندان دیگر ریاست امنیت ملی لوگر به اثر غفلت وظیفه وی نیز چند روز قبل درارتباط به قضیه که والی لوگر به شهادت رسید ، بازداشت شده اند.
ملا ابراهیم یکتن از امامان مرکز ولایت لوگر دلیل حضور کمرنگ مردم را در نمازهای جماعت ترس و بی اعتمادی عنوان نموده میگوید کسی که درمسجد انفجار میکند مسلمان نیست وبه مقدسات دینی احترام ندارد.
ارسلاجمال والی سابق لوگر درروز نخست عید قربان هنگام سخنرانی درمسجد جامع شهر پل علم درنتیجه ی انفجاری جان باخت . امنیت ملی کشور پس از بررسی ها اعلام کرد که طالبان مسلح برای ترور او بمب را درمیان پاره هایی از قرآن جاسازی کرده بودند.
مسجد جامع شهر پل علم از بزرگترین مساجد در سطح لوگر به شمار میرود که گنجایش بیش از هزار نمازگزار را دریک وقت دارا میباشد ، اما حال بنا بر اعمال طالبان ده نفر هم برای ادای نماز در آن حضور نمی یابند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا