امنیت

طالبان مسلح از شهر کندز بیرون رانده شدند

کندز 10 سنبله باختر
نظامیان کشور، طالبان مسلح را دیشب به گونه کامل از شهر کندز بیرون راندند.
به گزارش آژانس باختر، طالبان مسلح دو شب قبل از چندین استقامت بالای شهر کندز حمله کردند که با مقاومت نظامیان کشور برخوردند و به گونه کامل از شهر کندز بیرون رانده شدند.
در این حمله به طالبان مسلح تلفات زیادی وارد شده است که رقم دقیق آن تا هنوز معلوم نیست.
منابع محلی می گویند که در حمله طالبان مسلح شماری از خانواده ها منازل شان را ترک کردند و به بیرون از شهر پناه بردند و شمار دیگری که موفق به فرار نشدند در زیر آتش جنگ به خانه های شان انتظار پایان جنگ را می کشیدند.
در این حمله طالبان مسلح چندین فرد ملکی و نظامی به شمول سخنگوی قومندانی امنیه آن ولایت به شهادت رسیدند و ده ها فرد ملکی و نظامی دیگر زخم برداشتند و شماری از منازل مسکونی، بازارها و بخش های دولتی نیز خساره مند شده است.
این حمله طالبان مسلح از هوا و زمین از سوی نظامیان کشور به فرماندهی اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی و مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله و جنرال سکات میلر قومندان عمومی ناتو به عقب زده شد.
در واکنش حمله طالبان به شهر کندز، محمداشرف غنی، رییس جمهوری کشور از اقدام به موقع منسوبان امنیتی و دفاعی به منظور دفع حمله طالبان ستایش کرد.
در اعلامیۀ‌ دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری که در این مورد به نشر رسید، گفته شده است طالبان مسلح به هدف قرار دادن ساحات مسکونی و اماکن عام‌المنفعه و هم‌چنان استفاده از مردم به حیث سپر انسانی، دشمنی خود با مردم و اراده خود برای دوام جنگ را به نمایش گذاشتند.  احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا