فرهنگ

محمدطاهر زهیر در دیدار با فرهنگیان هرات؛ کمک کنید که فرهنگ، از حاشیه به متن آورده شود

کابل/ ۲۴ اسد/ باختر
محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ٬ به ادامه برنامه های سفرش به هرات، ديروز با جمعی از فرهنگیان، نویسندگان و هنرمندان هرات دیدار کرد.  دراین دیدار که سید عبدالواحد قتالی والی هرات نیز حضورداشت، مشکلات موجود در بخش های فرهنگیُ و حفظ آثار و آبدات تاریخی در آن ولایت را بر شمرد و از سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ خواست که در این زمینه توجه بیشتر به ولایت هرات شود.  قتالی، به سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، گفت: هرات به عنوان مرکز تمدن و فرهنگ کشور شناخته شود. 
در ادامه، محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، «هرات، فلورانس تمدن اسلامی افغانستان» را از مایکل باری نقل‌قول کرد و گفت، متون ادبی هرات منابع عرفانی در سراسر جهان اسلام قابل افتخاراست. زهیر بحران چهل سالۀ کشور را باعث به حاشیه رفتن فرهنگ عنوان کرد و از فرهنگیان هرات خواست وزارت اطلاعات و فرهنگ را کمک کنند که فرهنگ را از حاشیه به متن بیاورد.
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، از مردم و ادارۀ محلی هرات خواست جهت حفظ آثار تاریخی و باستانی و منظره فرهنگی همکاری و توجه بیشتر کنند.
نامزد وزیر اطلاعات و فرهنگ، از توجه و حمایت محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، قدردانی و سپاسگزاری کرد و از تحرک فرهنگی در پنج سال آینده خبر داد.
در این برنامه، محمد داود منیر، داود عرفان، توحید رحمانی و آریا رئوفیان رییس اطلاعات و فرهنگ هرات نیز سخنرانی کردند و فعالیت‌ها، دست‌آوردها و مشکلات شان را بیان کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا