آموزش

در پوهنتون قندهار مرکز مسلکی استادان ایجاد می شود

کابل 22عقرب باختر
پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی سرپرست وزیر  وزارت تحصیلات عالی دردیداری با والی قندهار روی بهبود وضعیت تحصیلات عالی درآن ولایت بحث کرد و از ایجاد مراکز مسلکی انکشاف استادان در پوهنتون های دولتی خبر داد .
به گزارش آژانس باختر: دراین دیدارحیات الله حیات والی قندهار وضعیت بخش های تعلیمی و تحصیلی آن ولایت را بیان کرد و خواستار تطبیق پروژه های انکشافی، تکمیل بست های کمبود در ساختار اداری و تجهیز مراکز انکشاف مسلکی استادان در پوهنتون های درقندهار شد .
سرپرست وزارت تحصیلات عالی، کار روی ارتقای ظرفیت استادان و محصلان وتوسعه پوهنتون ها از نظر کیفی و کمی را یکی از اولویت های کاری وزارت تحصیلات عالی خواند و گفت: " اعمار دیوار احاطه، اعمار ساختمان تدریسی ولابراتوار پوهنتون ملی و علوم زراعتی و تکنالوژی افغانستان و اعمار دیوار احاطه، ساختمان تدریسی، لابراتوار و شفاخانه کادری در چهارطبقه در پوهنتون قندهار شامل بودجه انکشافی وزارت تحصیلات عالی است که طی سال مالی 1399 تطبیق خواهد شد."
بالاکرزی افزود که تا کنون در 12 پوهنتون دولتی مراکز انکشاف مسلکی استادان ایجاد شده است و همچنان 20 پوهنتون دیگر شامل پروژه های توسعه یی است که در سال های آینده این مراکز دراین پوهنتون ها نیز ایجاد خواهد شد . احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا