سیاست

جلسۀ به منظور بحث روی ایجاد مرکز تنظیم معلومات مکانی، دایر گردید

کابل 16 عقرب باختر
جلسۀ به منظور بحث روی طرح ایجاد مرکز تنظیم معلومات مکانی کشور، دیروزبه  تحت ریاست محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در ارگ دایر گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، ابتدا، نورالله ستانکزی رئیس احصائیۀ وزارت زراعت و مالداری، گزارشی را در مورد وضعیت فعلی معلومات مکانی و مرکزی ساختن آن، به جلسه ارائه نموده و نیز پیشنهاداتی را جهت استفادۀ موثر از معلومات، مطرح کرد.
وی گفت که این تحلیل، براساس ارزیابی و نشست های متعدد با نهادها و وزارت‌خانه‌های ذیدخل و پس از بحث های تخنیکی همه جانبه، ترتیب شده است.
رئیس جمهور کشور  نقش  معلومات مکانی را  در تطبیق برنامه های ملی حیاتی دانسته و نیز بر هماهنگی و تنظیم بهتر امور میان ادارات ذیدخل تأکید کرد. وی در این خصوص هدایت داد تا این مرکز بعد از ترتیب یک پلان مفصل که بتواند مشکلات کنونی و پراکندگی آمار و ارقام را تنظیم و نیز قابل دسترس به تمام ادارات دولتی، نهادهای اکادمیک و تمام اقشار جامعه باشد، در اداره احصائیه مرکزی ایجاد گردد.
رئیس جمهور کشور ادارۀ احصائیه مرکزی  را موظف نمود تا با هماهنگی ادارۀ اراضی  و وزارت مخابرات و نیز تیم NGIC پلان مذکور را  در بخش تنظیم معلومات مکانی تکمیل نموده و ارائه نمایند.
دراین جلسه، پیرامون تنظیم معلومات مکانی بحث های همه جانبه صورت گرفت و بر ضرورت یک طرح واحد و استفاده از سیستمی که در بخش احصائیه و احصائیه مکانی بتواند مفید و ارزنده واقع شود، تأکید گردید.
احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا