سیاست

جنرال دوستم : تظاهرات شمال یک حرکت عدالت خواهانه و ارادۀ مردمی بود

کابل باختر 11 اسد
ستر جنرال عبدالرشیددوستم معاون اول ریاست جمهوری دیروز با جمع کثیری از علما، موسفیدان، منورین و بزرگان ولایت های بدخشان، تخار، فاریاب و جوزجان در محوطه باغ صدارت دیدار و گفتگو کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، در این دیدار سید قدرت الله قیصاری، الحاج خیرمحمد تیمور، محکم بای استاد پوهنتون بدخشان و مولوی عبدالحی حیات به نمایندگی از مردم ولایت های فاریاب، تخار، بدخشان و جوزجان  صحبت نموده از این که معاون اول ریاست جمهوری دوباره به کشور برگشته اند اظهار خرسندی کردند و یک بار دیگر اظهار داشتند که مانند گذشته  از وی حمایت خواهند کرد.
ستر جنرال عبدالرشیددوستم ضمن ارج گذاری به ایستاده گی مردم ولایات مختلف کشور در اعتراضات بیست و یک روزه شان بخاطر حمایت از وی و رهایی فرمانده نظام الدین قیصاری، یاد آور شدند که این اعتراضات یک حرکت عدالتخواهانه بود که در آن مردم اراده و خواست خود را به حکومت و مردم جهان ابراز داشتند.
معاون اول ریاست جمهوری یاد آور شد در این اعتراضات به کسی آسیب نرسیده و جان و مال مردم محفوظ بود، در نوع خود در منطقه و جهان بی مانند بود و من از این بابت از شما سپاسگزاری می کنم.
جنرال دوستم ایثار گری و قربانی های مردم را در راه حق طلبی و عدالت خواهی مایه مباهات خوانده افزود که اکنون ما در مرحله حساسی قرار داریم و طی ماه های آینده انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را در پیش داریم که برای مردم ما سرنوشت ساز می باشد.
وی به مردم اطمینان داد مسأله رهایی فرمانده نظام الدین قیصاری یک امر مهم است و این موضوع را از راه گفتگو با رئیس جمهور حل خواهد کرد.
معاون اول ریاست جمهوری علاوه کرد که تلاش های حکومت افغانستان در همیاری با جامعه جهانی در راستای تأمین صلج در کشور آغاز شده است و بیاری خداوند ما شاهد برقراری صلح در کشور خواهیم بود که پس از آن به بازسازی و آبادانی  وطن خویش خواهیم پرداخت و در صلح و آشتی زنده گی خواهیم کرد.
طبق یک خبر دیگر:
ستر جنرال عبدالرشیددوستم، معاون اول ریاست جمهوری دیروز با اوغوز خان ارطغرل سفیر جمهوری ترکیه در قصر صدارت دیدار کرد.
در این دیدار تاکید بر تحکیم روابط نیک و تاریخی میان دو کشور دوست و برادر  جمهوری اسلامی فغانستان وجمهوری ترکیه و ادامه همکاری های متقابل میان حکومت های دو کشور، محور اصلی گفتگو های این دیدار را تشکیل میداد.
معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در این دیدار با اشاره به همکاری های جمهوری ترکیه در زمینه های بازسازی، عرصه صحت، معارف و کمک به نیرو هایی اردوی ملی و پلیس ملی افغانستان تصریح کرد که حکومت و مردم ترکیه از ادوار بسیار دور تا اکنون پیوسته با مردم افغانستان کمک های بی شایبه کرده و میدانیم که این همکاری ها در آینده نیز ادامه خواهد یافت.
در این دیدار سفیر جمهوری ترکیه در کابل، ضمن قدر دانی از معاون اول ریاست جمهوری افغانستان خاطر نشان کرد که روابط تاریخی و دوستی مردمان دو کشور با گذشت زمان پیوسته مستحکم تر شده و این روابط نا گسستنی میباشد.
سفیر ترکیه همچنین با تاکید بر اتحاد و همبستگی میان رهبران و مردم افغانستان گفت که کشورش مانند گذشته همکاری هایی خود را در عرصه های مختلف به حکومت و مردم افغانستان ادامه خواهد داد.#عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا