سیاست

سرپرست و معاون رییس جمهور: اصلاح جامع انتخاباتی، کاهش هزینۀ مالی انتخابات ها و تداوم روند برگزاری انتخابات، ضرورت جدی افغانستان است

کابل 9 ثور باختر
فرستاده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد، نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان، شارژ دافیران سفارت های امریکا و بریتانیا مقیم کابل و معاون سیاسی یوناما، قبل از ظهر امروز باقانونپوه سرور دانش معاون رییس و سرپرست ریاست جمهوردیدار کردند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر  داد، در این دیدار، چگونگی اصلاح نظام انتخاباتی، تداوم کمک های همکاران بین المللی افغانستان به پروسه انتخابات و دیگر موضوعات مورد علاقه، به بحث و بررسی گرفته شد.
معاون رییس جمهور ضمن آنکه از کمک های همکاران بین المللی افغانستان به پروسه انتخابات ابراز قدر دانی کرد گفت: افغانی شدن پروسه انتخابات، کاهش هزینۀ مالی برگزاری پروسه های انتخاباتی و تداوم روند برگزاری پروسه های انتخاباتی و اصلاح جامع انتخاباتی خواست و  ضرورت جدی مردم افغانستان است.
قانونپوه دانش با ابراز تأسف از تأخیر در آغاز به کار کمیسیون اصلاحات انتخاباتی، اصلاح جامع نظام انتخاباتی را یک ضروت جدی عنوان کرده افزود: برگزاری پروسه های انتخاباتی برای تأمین ثبات و تقویت دموکراسی درافغانستان اهمیت خاص خود را داشته و باید از این زاویه به پروسه های انتخاباتی نگرسته شود.
معاون رییس جمهور ضمن با اهمیت خواندن نقش همکاران بین المللی افغانستان در کمک به برگزاری انتخابات پیشرو، بر آغاز هرچه زودتر فرایند اصلاح نظام انتخاباتی و آغاز به کار کمیسیون که مؤظف شده است تاکید کرده گفت: بررسی و پیشنهادات اصلاح قوانین انتخاباتی و نهادهای برگزار کننده انتخابات، از مکلفیت های کمیسیون اصلاحات انتخاباتی می باشد.
همچنین در این جلسه، فرستاده ویژه سرمنشی ساز مان ملل متحد، نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان، شارژ دافیران سفارت های امریکا و بریتانیا ضمن تأکید بر آغاز به کار کمیسیون اصلاح انتخاباتی و مشخص شدن زمان برگزاری انتخابات، از همکاری جامه جهانی  و همکاران بین المللی افغانستان برای کمک به برگزاری انتخابات پیشرو اطمینان دادند.
آنان تقویم انتخابات و همچنین اصلاح نظام انتخاباتی را برای چگونگی کمک به پروسه انتخابات ازسوی همکاران بین المللی افغانستان با اهمیت عنوان کرده و کار دار سفارت  امریکا درکابل گفت: در جریان دیدار رهبران حکومت وحدت ملی از ایالات متحده امریکا، رهبری آن کشور برای کمک به پروسه انتخابات وعدۀ کمک 30 میلیون دالری به دولت افغانستان را داده است و این کمک بعد از تعیین شدن زمان برگزاری انتخابات، به مراجع مربوطه انتقال داده خواهد شد.
فرستاده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحده در افغانستان نیز به نمایندگی از جامعه جهانی از حمایت و همکاری همکاران بین المللی افغانستان اطمینان داده گفت: ما به تقویت و توسعۀ دموکراسی در افغانستان متعهد می باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا