آموزش

کاراعمار انستیتوت علوم صحی درهلمند آغازشد

لشکرگاه / باختر/ 17/ قوس
سنگ تهداب ساختمان انستیتوت علوم صحی درولایت هلمند توسط والی آن ولایت گذاشته شد.
این ساختمان ازسوی وزارت مبارزه با مواد مخدر جهت تقدیر از اجراات خوب حکومت و محو کشت خشخاش درولایت هلمند اعمار میگردد.
داکتر عنایت الله غفاری رییس صحت عامه هلمند به آژانس باخترگفت ، این ساختمان درساحه یک جریب زمین درجوار شفاخانه مرکزی بُست به هزینه 7/31 ملیون افغانی درمدت یکسال اعمار و به بهره برداری سپرده خواهد شد.
وی اضافه کرد، این تعمیر شامل بیست و هفت اتاق ، سالون کنفرانس و سایر ملحقات میباشد که برای عرضه خدمات صحی گام موثر و ارزشمند است .
غفاری افزود : دراین انستیتوت که هم اکنون درتعمیر ریاست صحت عامه هلمند فعالیت دارد ، به تعداد هشتادو پنج پسر و یکصدو بیست دختر مصروف فراگیری علوم صحی دربخش های نرسنگ و قابله گی اند.
میرزاخان رحیمی ساخت این تعمیر را درعرضه خدمات صحی یک گام موثر و سازنده خوانده گفت: خدمات صحی درولایت هلمند هفتاد درصد قابل قناعت مردم و نیازمندان بوده و تلاش به خرچ میدهیم تا با همکاری نهادهای خصوصی و دولتی این کمبود را تاحدی رفع نموده و بتوانیم ضرورت نیازمندان را دراین عرصه مرفوع سازیم .
رییس صحت عامه هلمند گفت، درولایت هلمند علاوه برمراکز صحی که در مرکز وولسوالی های این ولایت فعالیت دارند دوشفاخانه دولتی ، شفاخانه بیست بستر معتادین و شفاخانه یکصدو پنجاه بستر بُست میباشد که دراین ولایت فعالیت دارد و درپهلوی آن دوشفاخانه دیگر شفاخانه ایمرجنسی و شفاخانه داکتران بدون مرز نیز فعالیت دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا