اخبارجهان

وزیر خارجهٔ روسیه  با مقام‌های ملکی و نظامی پاکستان گفت وگو می‌کند

کابل/18/ باختر

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه  درراس هیئت 13  نفری دیروز برای دیدار دو روزه از دهلی جدید وارد اسلام آباد شد. در ظرف ۹ سال اخیر اولین دیدار یک وزیر خارجه روسیه از پاکستان است.

لاوروف در اعلامیهٔ گفته است که هدف او از این دیدار  ابراز نگرانی مشترک هر دو کشور از وضعیت افغانستان است.

لاوروف درختم سفرش دردهلی جدید دریک کنفرانس خبری مشترک به چنین صلح در افغانستان تاکید کرد که همه شمول باشد و تمامی افغان‌ها خود را در آن ببینند.

لاوروف گفت: “تحریک طالبان بخشی از جامعه افغان است، اما در تصمیم برای حل مسئلهٔ افغانستان باید تمام گروه‌های سیاسی، قومی و مذهبی شامل باشند،در غیر آن ثبات در افغانستان برقرار نمی‌شود. این گونه فیصله باید بر بنیاد توازن سیاسی، قومی و مذهبی  باشد تا همه در حکومت نمایندهٔ خود را داشته باشند.”

لاوروف افزود که با وزیر امور خارجه هند موافقه کرده است که نمایندگان دو کشور برای افغانستان باید به طور منظم با هم ارتباط داشته باشند.

اس‌جی شنکر وزیر خارجه هند با اشاره به نگرانی کشورش،گفت: “هر آنچه که در افغانستان اتفاق می‌افتد به طور مستقیم بر امنیت هند تاثیر می‌گذارد. ما نظریات خود را شریک کردیم که صلح پایدار در افغانستان و اطراف آن به منفعت همه است. روند صلح باید بر این اصول استوار باشد که ما همه آن را تأیید و راه حل سیاسی باید به معنای یک افغانستان مستقل، حاکم، متحد و دموکراتیک باشد.”  ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا