فرهنگ

جوایز برنده گان مسابقه هنری و ادبی توزیع گردید

کابل باختر 31 سنبله
جوایز برنده گان مسابقه ادبی و هنری که به افتخار 28 اسد سالروز استرداد استقلال کشوربرگزار شده بود، امروز توزیع گردید.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: در محفلی که این مناسبت به اشتراک مشارو ، معینان وروسای وزارت اطلاعات وفرهنگ، جمعی از هنرمندان، نویسنده گان ، شاعران ، استادان پوهنتون کابل و اکادمی علوم ، و شخصیت های فرهنگی درتالارمرکز بین المللی مطبوعات برگزار شده بود، دکتورسید مخدوم رهین وزیر اطلاعات وفرهنگ دررابطه به ارزش هنرو هنرمند درجامعه معلومات داد گفت: نفس اشتراک هنرمندان در همچو مسابقه های هنری، ادبی و سایر عرصه های که باشد، در واقع برنده شدن است و من نه تنها برای کسانیکه برنده جوایز شده اند، تبریک میگویم بلکه به همه آنانی که دراین مسابقه اشتراک کرده اند نیز تبریک میگویم هر فرد شما لیاقت این جایزها و جایزه های دیگر را دارد.
دراین محفل سید مصدق خلیلی معین فرهنگی وزارت اطلاعات وفرهنگ نیز ضمن قدردانی ازهنرمندان و کمیسیون برگزاری این مسابقۀ هنری و ادبی گفت : این مسابقه بخاطر ارج گذاشتن و رشد هنر وهنرمند برگزار گردیده بود و مقام هنرمندان قابل ستایش و تقدیر میباشد.
وی گفت : هنر سهم فعال و سازنده را در جامعه بشری دارد و هنرمندان هستند که هنررا درمیسرسعادت بشربه کارمیبرند .
همینگونه محمد افسررهبین رییس فرهنگ وزارت اطلاعات وفرهنگ در بارۀ به این سابقۀ فرهنگی ادبی معلومات داده گفت : در این مسابقه 157 اثر در هشت بخش کاندید شده بود که از جمله 89 اثر در بخشهای تاریخ تحقیقات ادبی، شعر، طنز ، داستان ، هنرهای زیبا، سینما ، تیاتر، موسیقی ، ژورنالیزم و رادیو تلویزیون، برنده شدند . 
وی گفت: آثار برنده گان این مسابقه هنری و ادبی جوایز درجه یک که مبلغ هشت هزار افغانی ، درجه دوم که مبلغ پنجهزار افغانی و درجه سوم مبلغ سه هزار افغانی را بدست آوردند.
مجیب مهرداد یک تن ازشاعران نیزدراین محفل صحبت نموده ضمن آن که ازوزارت اطلاعات وفرهنگ بخاطر برگزاری این مسابقه قدرانی کرد خواهان توجه هر چه بیشترمسوولین به نویسنده گان و هنرمندان کشور، گردید.
در اخیرمحفل جوایز و تحایف توسط دکتوررهین وزیراطلاعات وفرهنگ، معینان وروسای آن وزارت و برخی ازشخصیت های فرهنگی به برنده گان توزیع گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا