جامعه

روز جهانی غذا تجلیل شد

کابل 25 میزان باختر
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز  روز جهانی غذا را  با شعار "تغییر آینده مهاجرت، سرمایه گذاری روی مصئونیت غذایی و انکشاف روستا"  تجلیل کرد.      
وزارت زراعت با سیاست دهقان محور تلاش ورزیده است تا، در میزان عواید دهقانان ومالداران افزایش به میان آورده- سطح بیکاری را کاهش داده و زمینه های اشتغال سالم را برای مردم در روستا ها و ولایات کشور فراهم سازد.              
زنان به عنوان برازنده ترین عنصر برای تعقیب اهداف مصوونیت غذایی و ترتیب موثر  غذا در خانواده ها شناخته شده اند. با توجه به همین مسئله وزارت زراعت تمرکز بیشتر روی زنان زراعت پیشه و مالدار و حمایت از آنها نموده است.
پیشکش نمودن شیوه های جدید  زرع  ، مراقبت و حاصل برداری برای زنان، معرفی راه های موثر برای سرمایه گذاری های کوچک وحمایت آنها دربخش های پروسس، ایجاد باغچه های خانگی، سبز خانه ها، باغچه های مکتبی و آموزش آنها در عرصه های مختلف زراعت ومالداری از خدمات مهمی است که برای زنان زراعت پیشه کشور عرضه شده است.
ایجاد سکرتریت آجندای ملی مصونیت غذایی ( هفسین )  که روز گذشته در کابل صورت گرفت، نقش مهم و موثری را  در بهبود وضعیت مصوونیت غذایی درکشور دارد. 
این برنامه یکی از تلاش های تازه حکومت است که   به اشتراک وزارت خانه ها و ادارات دولت  و سازمانها و کشور های کمک کننده عمل می کند و هدف آن ایجاد مصونیت غذایی  برای مردم کشور، از بین بردن وکاهش هر گونه سوء تغذیه می باشد . وزارت زراعت متعهد است تا با پیشکش نمودن شیوه ها و راهکار های سودمند زراعت ومالداری – دهقانان کشور را بیشتر از گذشته حمایت نماید. نثار ایثار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا