سیاست

به اساس قرارداد تجارتی میان افغانستان و پاکستان، پاکستان حق ندارد در برابر اموال ترانزیتی افغانستان مشکل ایجاد کند

کابل/27/قوس/باختر

مقامات اتاق تجارت افغانستان از متوقف شدن صد ها لاری حامل تاجران افغان توسط پاکستان ابراز نگرانی نموده اند.

خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت افغانستان به خبرنگار آژانس باختر گفت، متوقف ساختن اموال تاجران افغان باعث نگرانی های جدی در بازار های افغانستان شده است.

موصوف از مقامات پاکستان خواست تا هر چه زودتر این مشکل را حل نمایند.

به گفته الکوزی مشکلاتی را که مقامات پاکستانی در برابر اموال تجارتی تاجران افغانی باعث شده سبب شده تا در انتقال اموال سکتگی به وجود بیاید که این خود تاثیرات ناگواری بر مارکیت های افغانستان دارد.

عمر داودزی، سفیر افغانستان در اسلام آباد در یک تماس تیلفونی به آژانس باختر گفت،بعد از کشته شدن سربازان پاکستانی در جریان حمله هوایی نیروهای ناتو، پاکستان راه قطارهای آکمالاتی ناتو را بسته و همزمان در برابر لاری های تجارتی افغان ها نیز مشکلاتی را ایجاد کرد.

داود زی افزود، ایجاد تنش موجود در مناسبات پاکستان و ناتو موجب شده که مقامات پاکستانی لاری های اموال تجارتی افغانستان را نیز در مسیر راه توقف دهد.

سفیر افغانستان در پاکستان میگوید: " با آنکه مقامات پاکستانی همیشه گفته اند که تنش موجود در روابط آنها با ناتو تاثیری در مناسبات آنها با افغاستان ندارد، اما در عمل چنین نیست.

داودزی، ابراز امیدواری کرده گفت: " هر چه زودتر این تنش بین امریکا و پاکستان به انجام منطقی برسد تا حالت تجاری و روابط اداری و سیاسی ما با پاکستان دو باره به همان حالت عادی اش برگردد."

وحید الله غازی، سخنگوی وزارت تجارت میگوید: " دو نامه به پاکستان روان کردیم و به وکیل تجار و اتشه تجارتی وظیفه سپردیم که این مشکل را حل کند."

گفته میشود به اساس قرار داد تجارتی میان افغانستان و پاکستان، پاکستان حق ندارد، به بهانه های مختلف در برابر انتقال اموال ترانزیتی افغانستان از طریق خاک پاکستان مشکلات ایجاد کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا