جهان

گزارش علت سقوط طیاره مالیزیایی در خاک اوکراین منتشر شد

کیف- بی بی سی – ۱۸ سنبله – باختر
هیات تحقیق پیرامون سقوط طیاره مسافربری مالیزیایی در خاک اوکراین امروزنتیجه مقدماتی بررسی‌های خود را منتشر کرد.
بررسی‌ها نشان می دهد که آثار باقی مانده بر قطعات به دست آمده از لاشه طیاره در محل سقوط آن در خاک اوکراین "با آسیب‌های ناشی از اصابت تعداد زیادی اشیاء با شتاب زیاد از خارج به بدنه طیاره انطباق دارد."
براساس گزارش مقدماتی اداره پرواز ایمنی هالند، پراکنده شدن قطعات طیاره در منطقه‌ای وسیع نشان می‌دهد که طیاره قبل از برخورد با زمین، در هوا متلاشی شده بود.
روزهفدهم ماه سرطان طیاره مسافربری مالیزیا در مسیر پرواز از آمستردام هالند، به مقصد کوالالامپور پایتخت مالیزیا در شرق اوکراین سقوط کرد.
در این سانحه، تمامی دوصد و نود و هشت سرنشین طیاره جان خود را از دست دادند.
طیاره در ولایت دونتسک در شرق اوکراین سقوط کرد که در آن زمان شاهد درگیری شدید بین شورشیان طرفدار روسیه و حکومت مرکزی اوکراین بود.
در زمان سقوط طیاره، حکومت اوکراین با استناد به استراق سمع مکالماتی که گفته می‌شد بین قوماندانان شورشی صورت گرفته، اعلام کرد که طیاره هدف اصابت راکت زمین به هوای پیشرفته‌ای قرار گرفته که روسیه در اختیار شورشیان قرار داده بود. شورشیان اوکراین و حکومت روسیه این نظر را رد کردند و در هر حال، حکومت اوکراین را به دلیل تلاش برای مقابله نظامی با جدایی‌طلبان، مسئول نهایی هر گونه عملیات نظامی در منطقه دانستند.
در ماه حوت گذشته هم یک فروند طیاره مسافربری مالیزیایی با حدود دوصدو و سی و نه مسافر و عمله در مسیر پرواز از مالیزیا به مقصد چین ناپدید شد و جستجو برای یافتن نشانه‌هایی از آن هنوز هم ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا