جهان

امریکا با اوج گرفتن کرونا محدودیت‌های سفر برای اروپاییان را اعمال می‌کند

واشنگتن/یورونیوز/۸اسد/باختر
امریکا اعلام کرد که محدودیت‌های فعلی برای سفر به آن کشور را به دلیل نگرانی در مورد افزایش میزان عفونت گونه دلتای ویروس کرونا، همچنان حفظ خواهد کرد.
این تصمیم نشان می‌دهد که قصر سفید مجبور شده است نظر خود را در مورد همه‌گیری ویروس کرونا تعدیل کند، زیرا گونه مسری‌تر این ویروس در امریکا رو به گسترش است و بخش زیادی از مردم نیز در برابر واکسیناسیون مقاومت می‌کنند.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا در جریان دیدار و گفت وگو با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در اوایل ماه جولای گفت که واشنگتن پس از درخواست خانم مرکل در حال بررسی لغو محدودیت سفر از اروپا به امریکا است.
با وجود این جن ساکی، سخنگوی قصر سفید خبر داد که محدودیت‌های سفر به امریکا فعلا ادامه خواهد داشت.
خانم ساکی گفت: «موارد ابتلا به گونه دلتا در اینجا در حال افزایش است، به ویژه در افرادی که واکسین نشده‌اند و به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.»
بریتانیا برای بیشتر افرادی که از امریکا به این کشور سفر می‌کنند، هنوز قرنطینه اعمال می‌کند.
کانادا هم تصمیم گرفته است مرز خود را از ۹ اگست برای شهروندان امریکایی و افرادی که در امریکا به طور کامل واکسین شده‌اند، بدون هیچ گونه رفتار متقابل بازگشایی کند.
بسته شدن مرزهای امریکا بر روی مسافران با انتقاد شدید دست‌اندرکاران حوزه گردشگری در اروپا و همچنان کارفرمایان امریکایی مواجه شده است.
واشنگتن در اوایل ماه جون وعده داده بود که در پی ایجاد گروه‌های کاری با کانادا، مکسیکو، اتحادیه اروپا و بریتانیا برای بررسی موضوع سفرهای بین‌المللی، محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا را کاهش خواهد داد. اما حالا نه تنها این اتفاق نیفتاده است بلکه حکومت امریکا به اتباع خود برای سفر به خارج از کشور به دلیل شیوع گونه جهش یافته دلتا هشدار داده است.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا