اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

کابل، ۲۰ قوس، باختر
شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.
گزارشگر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌ها این گزارش را آماده کرده است: سایت خبری طلوع نیوز زیر عنوان «واکنش امارت اسلامی به عبدالهیان: تشکیل حکومت فراگیر از مسایل داخلی افغانستان است» نوشته کرده است: امارت اسلامی در واکنش به سخنان وزیر خارجه‌ی ایران، می‌گوید: تشکیل حکومت فراگیر از مسایل داخلی افغانستان است.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی یک بار دیگر از کشور‌ها می‌خواهد تا در مسایل داخلی افغانستان مداخله نکنند.
سایت خبری صدای افغان (آوا) تحت عنوان «جمع‌آوری صد هزار معتاد از سطح کشور از زمان روی کار آمدن امارت اسلامی» نوشته است:تلویزیون ملی افغانستان گزارش داده که از زمان تسلط امارت اسلامی بر افغانستان تا کنون حدود صد هزار فرد معتاد به مواد مخدر از سراسر کشور جمع‌آوری و به مراکز درمانی معرفی شده اند.
سایت خبری شفقنا افغانستان زیر عنوان «وزیر امور داخله امارت اسلامی: ما ویرانگر افغانستان نه، بلکه سازنده‌ آن هستیم» نگاشته است: سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله امارت اسلامی روز یکشنبه ۱۹ قوس در مراسم افتتاح یک مسجد در ولایت پکتیا گفت که در زمان جنگ، خارجی‌ها امارت اسلامی را «ویرانگر» افغانستان می خواندند، اما نظام حاکم با اجرای پروژه‌های انکشافی نشان داد که سازنده کشور است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا