سیاست

گفته های سرتاج عزیز یک باردیگر همخوانی ندارد

کابل باختر/ 13/ سرطان
سرتاج عزیز مشاور روابط خارجی صدراعظم پاکستان هراز گاهی که بخواهد در مورد طالبان ومبارزه با تروریزم صحبت کند ، صحبت های موصوف ضد و نقیض است ، چند روز پیش که پاکستان از اثر تعرضات خود در خط فرضی دیورند برای نیروهای بین المللی دلایل قانع کننده ارایه کرده نتوانست و مورد نکوهش ائتلاف به رهبری ناتو درمبارزه علیه تروریزم قرارگرفت و سیاست های دوپهلو پاکستان درامر مبارزه با تروریزم برای همه و بخصوص برای همکارمنطقوی وی ایالات متحده امریکا آشکار شد که پاکستان دروعده هایش درراستا مبارزه با تروریزم هیچگاهی صادق نبوده ، بلکه درطول مدت که صحبت از مبارزه با تروریزم شده و موضوع مذاکرات بامخالفان مسلح دولت افغانستان به وساطت نیروهای بین المللی بالا میگیرد پاکستان تعهد میکند و میکوشد تا با استفاده از نفوذکه بر مخالفان مسلح و شبکه های تروریستی درداخل خاک خود دارد ، مخالفان و رهبران شبکه های تروریستی را وادار به مذاکره میکند ، اما عملاً این کار  رانمیکند بلکه با حمایت اش از تروریستان و شبکه های تروریستی ادامه میدهد.
اخیراً سرتاج عزیز مشاور روابط خارجی نخست وزیر پاکستان به رسانه های ملی و بین المللی گفت که هرگاه بالا طالبان و شبکه های تروریستان فشار وارد شود ، حملات انتقام جویانه آنها اضافه میشود .
ازگفته های این مرد کهنه کار معلوم میشود که روابط نزدیک با آنها دارد وهیچگاهی علاقمندی به عملی نمودن تعهدات قبلی حکومت اش درقبال گروه های که به اعمال تروریستی شان برعلیه مردم افغانستان ادامه میدهند و به پروسه صلح یکجا نمیشوند ، ندارد و تاهنوز به تعهدات که درنشست های چارجانبه و دیگر نشست بخاطر کشانیدن مخالفان به میز مذاکره نموده ، متحد نبوده است.
از گفته های سرتاج عزیز که گویا اعمال فشار و بیشتر برگروه های تروریستی دراین کشور ممکن حملات تروریستی را افزایش دهد ، دیری نگذشته که وی دردیدار اخیر خود با هیئت کانگرس امریکا به ریاست سناتورجان مکین به روز شنبه و یکشنبه گفته از مبارزه پاکستان برضد گروه های تروریستی دفاع میکنم .
این گفته های سرتاج در حالیست که خود اقرا رکرده که سران گروه طالبان در پاکستان زندگی میکنند واز خدمات صحی نیز برخوردار اند.
پس معلوم نیست که این مشاور پاکستانی ازکدام مبارزه با کی در مقابل هیئت کانگرس امریکا دفاع خواهد کرد؟
به گمان غالب که این دفاع های ناحق و بی عمل پاکستان صرف به منظور جلب کمک های مجدد دولت امریکا درامر مبارزه و نابود سازی شبکه های تروریستی و بخصوص شبکه حقانی است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا