سیاست

چلمین سالروز دوستی افغانستان و کوریا تجلیل شد

کابل/10/میزان/باختر

از چهلمین سالروز تاسیس روابط دوستی میان جمهوری اسلامی افغانستان و کوریای جنوبی طی محفلی امروز در وزارت امور خارجه تجلیل بعمل آمد.
به گزارش آژانس باختر: در این محفل که به اشتراک داکتر عبدالحی حیدر معین اداری وزارت امور خارجه،  تعدادی از وزرای کابینه، اعضای مجلسین شورای ملی، سفیر وکارمندان سفارت کوریای جنوبی و سفرا و اعضای کوردیپلوماتیک مقیم کابل، نماینده گان جامعه مدنی و کارمندان وزارت امور خارجه برگزار گردیده بود.
تصاویر و آثار فرهنگی افغانستان و کوریا به نمایش گذاشته شد. در کنار آن آرکستر موسیقی افغانی با نواختن پارچه های جالب آهنگ های افغانی و کوریایی به حاضرین هنر نمایی کردند.
در این محفل معین اداری وزارت امور خارجه با اشاره به روابط دوستی میان افغانستان و کوریا گفت، "حدود 40  سال قبل افغانستان با به رسمیت شناختن کوریای جنوبی روابط سیاسی و اقتصادی خود را با آنکشور با حسن نیت و احترام متقابل آغاز نمود. ما ضمن اینکه از مساعدت های کوریا در بخش های مختلف بازسازی و تأمین امنیت افغانستان اظهار قدردانی می نماییم، امیدواریم تا در آینده سطح این کمک ها افزایش یابد."
وی افزود، هرچند تاریخچه روابط میان دو کشور به حدود 300  سال قبل بر میگردد اما روابط سیاسی میان افغانستان و کوریای جنوبی در سال 1352 برابـر با 1973 میلادی رسماً ایجاد گردید. به دلیل حوادث سه دهه اخیر سفارت کوریای جنوبی فعالیت های خود را در کابل تعطیل نموده بود تا اینکه بعد از ایجاد ادارۀ موقت در سال 1382 سفارت آنکشور مجدداً در کابل باز گشایی گردید. سفارت افغانستان در سیول نیز از سال 1382 بدینسو در راستای تأمین روابط و همکاری های نزدیک با جمهوری کوریای جنوبی فعالیت میکند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا