جهان

پمپیو: از سخنان من در مورد خروج نظامی از افغانستان تعبیر نادرست شده است

واشنگتن – صدای امریکا – 11 اسد – باختر
مایک پمپیو، وزیر امورخارجۀ امریکا گفت که رسانه ها از حرف های او پیرامون آغاز روند خروج نیروها از افغانستان تعبیر نادرست کرده اند.
وزیر امورخارجۀ امریکا گفت که هیچ تاریخی برای خروج نیروها از افغانستان تعیین نشده است، اما امریکا حضور نظامی خویش در افغانستان را براساس شرایط، کاهش خواهد داد زیرا امریکا می‌خواهد مطمین شود که در افغانستان به نام تروریزم چیزی باقی نماند.
خبرگزاری فرانسه به روز دوشنبه ۲۹ جولای  از وزیرامور خارجۀ امریکا نقل کرد که دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا می‌خواهد روند خروج نیروها از افغانستان را پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ امریکا آغاز کند.
گزارش همچنان حاکی است که  پمپیو در پاسخ به سوالی در مورد خروج نیروها تا ماه نومبر سال آینده از افغانستان گفت: "از رییس جمهور چنین هدایت دریافت کرده ام."
اما بر اساس گزارش میلیتری تایمز، وزیر امورخارجۀ امریکا به روز سه شنبه گفت که رسانه ها صحبت هایش را درست درک نکرده اند. او گفته است: "توقعات رییس جمهور خیلی واضح است و آن اینکه ما حضور نظامی خویش در افغانستان را هر چه زود تر کاهش خواهیم داد."
در این حال، زلمی خلیلزاد نمایندۀ ویژه امریکا برای مصالحه افغانستان به روز سه شنبه گفت: "اگر همه‌چیز براساس برنامه به پیش برود، توافق با طالبان نهایی خواهد شد."  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا