جامعه

2017 دومین سال خونین برای خبرنگاران درافغانستان

شهرهرات 9 جدی باختر
به اساس گزارش سالانه دفتر نی؛ حمایت کننده  رسانه‌های آزاد کشور، سال ۲۰۱۷ دومین سال خونین برای خبرنگاران افغانستان بوده است.
حامد مومن مسوول دفتر نی در ولایت هرات طی یک کنفرانس مطبوعاتی به تشریح یافته‌های  گزارش سالانه این دفتر در مورد بررسی خشونت علیه خبرنگاران پرداخته و افزود:« این گزارش سالانه نشان میدهد که سال ۲۰۱۷ دومین سال خونین برای خبرنگاران بوده است»
به اساس گفته های مومن، مجموع موارد خشونت در برابر خبرنگاران افغانستان درسال 2017  به 140مورد می رسد که از این میان؛ 14مورد قتل، 23 مورد جراحت، 14 مورد بازداشت، 21 مورد لت و کوب و 68 مورد تهداید و اهانت می باشد. 
مومن ضمن ابراز نگرانی از آینده‌ خبرنگاران و خبرنگاری درسال 2018 با در نظرداشت آمار امسال خشونت علیه خبرنگاران افزود:«این آمار به شدت باعث نگرانی نهادهای رسانه ای ونهاد های حامی رسانه ها در کشور گردیده است.»
قابل ذکر است که از بین  آمارثبت شده،  42 مورد از سوی تروریستان صورت گرفته که منجر به قتل 14تن ازخبرنگاران گردیده است.
درعین حال قدیر شاهین نماینده اتحادیه ژورنالستان  افغانستان درهرات سال 2017را تلخ‌ترین سال برای خبرنگاران عنوان نمود و گفت:" در این سال ما شاهد تلخ‌ترین رویدها برای خبرنگاران بود.
همچنان سید اشرف سادات یکتن از فعالان مدنی با ابراز نگرانی از این موضوع گفت:" نشر این گزارش بسیار تکان دهنده است و نگرانی‌های جدی را در پی دارد جامعه مدنی رسانه ها را به عنوان مولفه ای آزادی بیان خوانده وخواهان عطف توجه بیشتر دولت و نهاد های هامی رسانه ای دراین رابطه می باشد. ختم/سیدحبیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا