سیاست

حامد کرزی خطاب به مردم: اجازه ندهید که دشمنان از احساسات پاک شما سوًء استفاده کنند و در کشور بی نظمی ایجاد نمایند

کابل باختر 7 حوت

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان اهانت قران کریم توسط یک عسکر امریکایی در مرکز نظامی بگرام را یکبار دیگر شدیداً" محکوم کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، رئیس جمهور که امروز در یک نشست خبری در ارگ صحبت می کرد، یکبار دیگر مراتب همدردی و تسلیت خویش را به خانواده های قربانیان تظاهرات اعتراضی در ولایات مختلف کشور که در واکنش به سوزاندن قران کریم در مرکز نظامی بگرام، شهید و زخمی گردیدند، ابراز نمود.

رئیس جمهور اظهار احساسات ملت مسلمان افغانستان را از طریق تظاهرات مسالمت آمیز، حق مردم دانست و یکبار دیگر از تمام هموطنان عزیز تقاضا کرد که از خشونت و زیان رساندن به ملکیت های عامه اجتناب نمایند.

رئیس جمهور گفت که حالا زمان آن فرا رسیده که مردم ما آرامش را حفظ کنند و نگذارند که دشمنان افغانستان از احساسات پاک آنها سوْء استفاده نمایند و در کشور بی نظمی ایجاد کنند.

حامد کرزی به ملت افغانستان اطمینان داد که حکومت در مورد این حادثه بی تفاوت نمانده، بلکه پس از وقوع این حادثه هیاتی را به شمول نماینده گان شورای ملی، شورای سراسری علما افغانستان و وزارت حج و اوقاف به مرکز نظامی بگرام فرستاد که آنها بعد از تحقیق و بررسی، خواستار مجازات عاملین این حادثه گردیدند.

 

حامد کرزی افزود: دولت افغانستان در مورد این حادثه با مقامات امریکایی صحبت های جدی نموده است، به پیگیری در این زمینه ادامه خواهد داد و مردم مسلمان خویش را در جریان نتایج آن قرار خواهد داد.

رئیس جمهور گفت که بارک اوباما رئیس جمهور امریکا در نامه یی به وی، از وقوع این حادثه معذرت خواسته است و برایش اطمینان داده است که حادثه متذکره را به طور همه جانبه بررسی می نماید.

حامد کرزی در ادامه گفت: آنهای که در مساجد قران را می سوزانند و با سوْ استفاده از نام اسلام، مسلمانان را می کشند، گناه شان از عاملین اهانت به قران کریم در مرکز نظامی بگرام بیشتر است.

رئیس جمهور در این نشست خبری از تمام نیروهای امنیتی کشور خواست که به احساسات اعتراض کننده گان احترام کنند و با تدبیر کامل از جان و مال  مردم حفاظت نمایند.

حامد کرزی همچنان در مورد سفر اخیرش به پاکستان نیز صحبت کرد و گفتگو و مذاکرات با مقامات و رهبران سیاسی و مذهبی آن کشور را مفید خواند و از اعلایم اخیر سید یوسف رضا گیلانی که از رهبران طالبان و سایر گروه های مخالف خواست تا در پروسه صلح افغانستان اشتراک نمایند، استقبال کرد.

رئیس جمهور آرزو نمود تا با همکاری همسایه های افغانستان به زودترین فرصت صلح و ثبات در کشور بر قرار گردد.

حامد کرزی همچنان در رابطه به اینکه حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار از اعلام صدراعظم پاکستان بخاطر اشتراک در پروسه صلح افغانستان استقبال کرده است، تمجید به عمل آورد و اظهار آرزومندی کرد که طالبان و حزب اسلامی از این موقع استفاده نموده و با پروسه صلح یکجا شوند و مانند سایر مردم افغانستان در صلح و آرامش زندگی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا