سیاست

نظامیان افغانستان ، پاکستان و آیساف امروز نشست را برگزار کردند

کابل باختر/ 26/ سنبله
نشست سه جانبه میان مقامات نظامی افغانستان ، پاکستان و آیساف امروز درکابل برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر ، درنشست امروز مقامات بلند پایه از وزارت های دفاع افغانستان و پاکستان و معاون بخش عملیاتی آیساف روی چگونگی مبارزه با مواد و آلات انفجاردهنده ، بحث شد .
جنرال محمد مسلم رییس انجنیری وزارت دفاع ملی هنگام افتتاح کار این نشست مواد انفجاریه و آلات انفجار دهنده را یک تهدید جدی در برابر جان اتباع افغانستان ، نظامیان افغان و عساکر خارجی که دراین کشور حضور دارند خواند او از نشست امروز که در ذات خود بیست و هشتمین نشست سه جانبه میباشد به عنوان یک فرصت یاد نمود تا اشتراک کننده گان دیدگاه و نظر شان را هماهنگ ساخته با یک راهبرد عملی با انواع تهدید ناشی از مواد انفجاریه مقابله نمایند . جنرال مسلم تاکید کرد که باید نتایج نشست جنبه عملی به خود گیرد تا همه اشتراک به یک مقصد واحد که همانا رفع تهدید های ناشی از مواد انفجاریه است برسند.
نشست سه جانبه میان مقامات نظامی افغان ، پاکستان و آیساف درحالی برگزار میگردد که طالبان به کارگیری از مواد انفجاریه را شدت بخشیده و انفجارهای کنار جاده را به عنوان یک تکتیک دایمی به کار میگیرند.
دراین نشست که ازسوی جنرال شاه اسحق معاون بخش انجنیری وزارت دفاع ملی مدیریت میشد جنرال آصف غفور رییس بخش انجنیری وزارت دفاع  پاکستان ، جنرال سید معاون بخش عملیاتی آیساف ، دگروال محمد انور پیغام رییس بخش انجنیری وزارت داخله افغانستان ، رییس بخش انجنیری وزارت داخله پاکستان و شماری دیگر از افسران و نظامیان افغانی و پاکستانی دیدگاه شانرا غرض مبارزه هدفمند با انواع تهدید های ناشی از مواد انفجاریه بیان داشتند نکته عمده در دیدگاه آنها همکاری و هماهنگی میان نظامیان افغانی ، پاکستانی و آیساف غرض جلوگیری از تولید و تورید و قاچاق این گونه مواد بود.  موادکه تولید آن به گونه سهل امکان پذیراست و این به نهادهای استخباراتی برمیگردد که تا در برابر عوامل تولید کننده گان این گونه مواد داخل اقدام شوند .
اشتراک کننده گان توافق کردند تا همکاری شان را غرض جلوگیری از استفاده و قاچاق مواد انفجاریه گسترش دهندو مبادله اطلاعات استخباراتی  را بیشتر سازند. و دراین راستا یک میکانیزم دقیق کاری را ایجاد نمایند . همچنان روی رکن آگاهی عامه از مواد انفجاریه و تدابیر و اقدامات که دراین راستا صورت گرفته معلومات داده شد اشتراک کننده گان تاکید کردند که رکن آگاهی عامه بیشتر مورد توجه قرارگیرد.
جنرال یوسف غفوراز روحیه همکاری جانب افغانی ستایش کرد و باردیگر از همکاری پاکستان درراستا جلوگیری از قاچاق انواع مواد انفجاریه سخن گفت .
این نشست درحالی برگزار و روی یک اجندا مشخص که همانا جلوگیری ازاستفاده و استعمال مواد انفجاریه رابه بحث میپردازد که افغانستان بیشتر از هرکشور دیگر از فعالیت های تروریستی دچار مشکل بود و روزانه مقادیری زیادی مواد کیمیاوی که ازآن درساخت و ساز بمب و ماین استفاده میشود به این کشور قاچاق میشود درحالیکه خود امکان تولید و تورید این گونه مواد را ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا