اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به روزنامه های چاپی غیرحکومتی در پایتخت

کابل/ 19حوت/ باختر

شماری از روزنامه های چاپی غیرحکومتی در پایتخت به بحث روی مسایل مختلف سیاسی و نظامی در کشور پرداخته اند.

روزنامۀ 8 صبح، زیرعنوان “طرح تعدیل قانون انتخابات، آیا شفافیت تضمین می شود؟” نوشته است: کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که طرح ابتدایی قانون انتخابات را تهیه کرده و برای طی مراحل به وزارت عدلیه سپرده است.

روزنامه صبح کابل، مطلب تحت عنوان “میان دو سنگ آرد، مردم قره باغ – جاغوری از دست طالب و جبهۀ مقاومت به تنگ آمده اند” نگاشته است: حسن رضا یوسفی، وکیل شورای ولایتی غزنی نیز به روزنامۀ صبح کابل می گوید که راه مواصلاتی قره باغ –جاغوری در کنترول طالبان است، طالبان دراین مسیر و گاه گاه در روستاهای «تمکی و گاومرده» گروگان گیری می کنند، در واقع آن ها از این کار به عنوان اهرام فشار بر مردم کار می گیرند.

روزنامۀ اطلاعات روز، مطلب زیرعنوان “چرا مصارف و محتوای نشراتی دستگاه اطلاع رسانی حکومت و «وضعیت بد» قرار دارد؟” نگاشته است: یافته های یک گزارش دولتی نشان می دهد که سالانه صدها میلیون افغانی در بخش های مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره های دولتی مصرف می شود، اما موثریت و معقولیت ندارد.

این گزارش در میزان امسال ازسوی ریاست نظارت و ارزیابی اداره یی امور ریاست جمهوری تهیه و به رییس جمهوری پیشکش شده است.

روزنامۀ آرمان ملی، در صفحۀ اخیر زیرعنوان “سویسی ها به طرح ممنوعیت پوشش «برقع» رای مثبت دادند” نگاشته است: مردم سویس دریک رای گیری برای اعلام موافقت یا مخالف با طرح ممنوعیت پوشش صورت زنان در اماکن عمومی شرکت کردند و 52 درصد رای دهندگان رای به ممنوعیت آن دادند.

این روزنامه، مطلب دیگر تحت عنوان “تاکید کشورها و سازمان های جهانی به حفظ حقوق زنان افغانستان در روند صلح” نوشته است: نمایندگان دیپلماتیک بیش از 20 کشور و سازمان جهانی با صدور اعلامیۀ مشترکی خواستار حفظ حقوق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا