امنیت

جلسه مشترک امنیتی برگزار شد

کابل باختر 29 اسد
جلسه مشترک امنیتی به ریاست محمدیونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری بمنظور جذب بهتر کمک های جامعه جهانی و بحث پیرامون بلند بردن سطح موثریت آن در نهاد های امنیتی کشور امروز برگزار شد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در آغاز این جلسه معاون اول ریاست جمهوری آماده گی کشور های دوست منجمله ایالات متحده امریکا را در ارایه کمک های مالی جهت تجهیز و آموزش نیرو های امنیتی افغانستان یک شانس بسیار خوب برای جمهوری اسلامی افغانستان خوانده افزود که از این فرصت ها باید استفاده خوبتری کرد.
معاون اول ریاست جمهوری افزود که همه مساعی لازم را باید بخرچ داد تا منسوبان و ادارات مربوطه نهاد های امنیتی افغانستان ظرفیت و قابلیت های شان را برای استفاده بهتر از این کمک ها بالا ببرند که این کار می تواند در تجهیز بهتر و بلند بردن سطح مهارت های آنان در مقابله با دشمن و چالش های دیگر سازنده و مثمر باشد.
در این جلسه حضرت عمر زاخیل وال وزیر مالیه پیرامون تعهدات جامعه جهانی در کنفرانس های شیکاکو و تو کیو برای کمک به کشور ، روشنی انداخته یاد آور شد که روند انتقال این تعهدات از سال 2015 آغاز می شود و وزارت مالیه می کوشد تا این کمک ها بگونه بهتری در نهاد های دولت افغانستان به مصرف برسد.
وی یاد آور شد که برنامه هایی روی دست گرفته شده است تا با اجرای آن  صرفه جویی در مصارف به عمل آید و خریداری ها نیز بگونه انجام شود که دارایی های حکومت بدرستی حفظ و مراقبت گردد.
همچنان در این جلسه مسئولان وزارت های دفاع ملی، امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی راهکار های شان را در این زمینه ارایه دادند که گویای این واقعیت بود که می توانند با در پیش گیری راهکاری سنجیده شده، از این کمک ها به گونه بهتری استفاده کنند و احتیاجات نهاد های شان را برآودره سازند.
در جلسه فیصله شد تا نهاد های دفاعی و امنیتی کشور طرح روشنی را  در جهت ارتقای ظرفیت ها در محور توسعه منابع بشری و بهره گیری از کمک ها تهیه و برای بحث به جلسه آینده مشترک امنیتی ارایه بدارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا