سیاست

حامد کرزی به محصلان : نپرسید که افغانستان به شما چه کرده است، بلکه بپرسید شما به افغانستان چه کرده اید

کابل باختر اول جوزا
حامد کرزی درمراسم پنجمین دور فراغت محصلان پوهنتون امریکایی افغانستان شرکت نمود ودوکتورای افتخاری آن پوهنتون را به دست آورد.
به گزارش آژانس باختر، حامد کرزی  رئیس جمهور پیشین افغانستان امروز ضمن شرکت درمراسم تجلیل از پنجمین دور فراغت محصلین دوره های لیسانس و ماستری پوهنتون امریکایی افغانستان سخنرانی نموده از جوانان خواست تا بیشتر به فکر آموزش و تحصیل باشند .
او گفت: افغانستان با اطمینان کامل و بدون شک به طرف آینده روشنتر و بهتر در حرکت است و مطمیناً که جوانان امروز ما که آراسته به علم و تعلیم هستند، کشور ما را بطرف آبادی و ترقی و بسوی هیچگونه تردیدی به عزت و احترام جهانی بهتری سوق خواهند داد. ما به بازوی توانمند شما جوانان عزیز درافغانستان آبادتر، مصون تر و آرامتر زنده گی خواهیم کرد.
او از تمام کشور های که با افغانستان درطول سیزده سال گذشته دربخش آموزش وتحصیلات عالی کمک کرده امتنان نموده، یاد آورشد،جامعه جهانی با کمک های مالی، اهدای سکالرشیپ ها، اعمار پوهنتون ها و امثال آن به ما کمک کرده اند که این پوهنتون هم یکی از مثال های خوب همین کمک هاست. جا دارد تا از حکومت و مردم امریکا برای کمک های شان در قسمت تحصیلات عالی، سرک سازی، صحت و بهبود زنده گی و اقتصاد که افغانستان کرده اند تشکری کنم.
حامد کرزی به ادامه گفت: من درآن زمان به صفت رئیس جمهور وقت افغانستان مکلف بودم که از حقوق و حاکمیت ملی افغانستان دفاع کنم و این به معنی اختلاف فکری من با امریکا نبود. ما خواهان بهبود روابط با امریکا هستیم مشروط بر اینکه در تقویت وحدت ملی ما باید همکار و ممد باشد و حضور امریکا در افغانستان باید باعث تقویت حاکمیت ملی افغانستان شود و افغانستان به حیث یک کشور سربلند، با عزت، آزاد، مستقل و صاحب و نام و نشان و دین فرهنگ و تاریخ خود با بیرق بر افراشته در این خطه و در جهان زنده گی کند.
حامد کرزی همچنان خطاب به جوانان گفت: جان اف کیندی رئیس جمهور فقید امریکا در یک سخنرانی تاریخی خود به مردم امریکا گفت: "نپرسید که امریکا برای شما چی کرده است. بلکه بپرسید که شما برای امریکا چی کرده اید. "
امروز من میخواهم سخنان جان اف کیندی را در اینجا تکرار کنم و به شما و از طریق شما به همه جوانان کشور بگویم که این را نپرسید که افغانستان به شما چی کرده است بلکه این را بپرسید که شما به افغانستان عزیزی که ما و شما را در آغوش خود جا داده است چي کرده اید.
باید گفت که یک صد و سی و نو تن دانش آموزاز پنجمین دور پوهنتون امریکایی فارغ شده که دیپلوم های شانرا از سوی حامد کرزی دریافت کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا