اخبارفرهنگ

رونمایی از کتاب پیشینه روزنامه ها و مجله های افغانستان

هرات 13 سرطان باختر
از کتاب پیشنیه ی روزنامه ها و مجله های افغانستان دیروزدرهرات رونمایی شد.
این کتاب که از سوی موسسه فرهنگی و پژوهشی آرتاکوانا به زیور چاپ آراسته شده است در آن تاریخچۀ مطبوعات از نیمه قرن نزدهم میلادی الی نیمه قرن بیستم به بحث گرفته شده است.
جاوید احمد ضرغام آمر فرهنگ و هنر ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات در این محفل می گوید که محتویات کتاب در صفحات اجتماعی به نشر می رسید و از آنجائیکه موضوعات مهم و اساسی ژورنالیزم در آن ذکر شده بود ضرور بود تا این کتاب چاپ گردد که خوشبختانه امروز ما شاهد رونمایی این کتاب هستیم.
از سویی هم فریداحمد ایوبی آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می گوید که تلاش اداره اطلاعات و فرهنگ این است تا بهترین موضوعات و کتب را جمع آوری کند و از طریق کتابخانه عامه به دسترس مشتاقان آن قرار دهد. او همچنان از نویسندگان و فرهنگیان خواست تا موضوعاتی را بنویسند تا برای نسل بعدی مثمر واقع شود.
نعمت الله سروری رئیس پوهنتون اسلامی الغیاث در ارتباط به اهمیت و تاثیر ژورنالیزم صحبت کرده و خواستار همکاری با نویسندگان در قسمت چاپ کتاب های شان شد.
نجیب الرحمن حدید رئیس پوهنځی ژورنالیزم پوهنتون هرات ضمن برجسته ساختن نقش رسانه‌ها در رشد جامعه، از نظام‌های حاکم رسانه یی در جهان به خصوص افغانستان یاد کرده و نظام مسئولیت اجتماعی را بهترین نظام برای عصر حاضر افغانستان خواند و تاکید کرد که بجای در نظر گرفتن جنبه درآمدزایی در رسانه‌ها، باید جنبه محتوایی بیشتر مدنظر باشد.
وی ضمن تقدیر از چاپ و رونمایی کتاب “پیشینه روزنامه ها و مجله های افغانستان”، آن را یک گام ارزشمند برای برجسته کردن سیر تحولات در عرصه رسانه‌های چاپی در کشور عنوان کرد.
این کتاب شامل سه فصل بوده که در فصل اول آن راجع به تاریخچه مطبوعات پیش از استقلال در فصل دوم از آغاز استقلال الی اصلاحات صدراعظم شاه محمود خان و در فصل سوم آن از دوره صدراعظم شاه محمود خان الی ریاست جمهوری سردار محمد داوود خان به نویسندگی سیف الدین مستمند سلجوقی خبرنگار و ژورنالیست مشهور کشور است.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا