اخبارجامعه

روند انتقال زائران افغان به عربستان سعودی آغاز شد

کابل، 22 جوزا، باختر
وزارت ارشاد، حج‌ و اوقاف از آغاز روند انتقال زائران افغان به عربستان سعودی جهت اشتراک در مراسم حج خبر داده می‌گوید که صبح امروز (22 جوزا) نخستین پرواز انتقال زائران انجام شد.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت ارشاد، حج‌ و اوقاف می‌گوید که پروسۀ انتقال زائران افغان به عربستان سعودی از زون مرکز آغاز شده و قرار است در روزهای آینده کار انتقال زائران از زون‌های دیگر کشور نیز به گونۀ منظم آغاز شود.
در مراسم آغاز روند انتقال زائران به مراسم حج، معاونین ریاست‌الوزرا و سرپرست وزارت حج‌ و اوقاف صحبت کرده و از انتقال تمامی زائران و عرضۀ خدمات لازم به حجاج در جریان مراسم حج اطمینان دادند.
مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزرا و رییس کمیتۀ ملی حج در سخنانش گفت که کمیتۀ حج و مسؤولان وزارت ارشاد، حج و اوقاف در زمان اندکی توانستند روند انتقال حجاج به عربستان سعودی را تنظیم و آغاز کنند. وی افزود که تلاش می‌شود پروسۀ حج به عنوان یک پروسۀ ملی و دینی با موفقیت به پایان برسد.
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا نیز در این برنامه گفت که اکنون یک نظام اسلامی در کشور حاکم شده و تلاش می‌شود تا پروسه‌های دینی و مذهبی به وجه احسن انجام شود.
با این حال مسؤولان در وزارت ارشاد، حج و اوقاف می‌گویند که تمامی آمادگی‌ها جهت انتقال زائران به عربستان سعودی و عرضۀ خدمات لازم به آنان در جریان مراسم حج گرفته شده است.
گفتنی است که طی دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، مراسم حج به گونه محدود برگزار شد. اما دولت عربستان سعودی امسال ظرفیت جذب زائران حج را به یک میلیون نفر افزایش داده است. پیش از این وزارت ارشاد، حج و اوقاف اعلام کرده بود که در مراسم حج امسال 13 هزار و 500 زائر افغان اشتراک می‌کنند.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا