گزارش ها

مفتی عربستان سعودی: افراط گرایی و تروریزم با اسلام ربط ندارد

کابل باختر/ 30/ اسد
در حالیکه بسا ازعلمای دینی و حلقه های مذهبی درکشورهای اسلامی نسبت به عملکرد برخی گروه های مسلح سیاسی که از آدرس اسلام میجنگند و خشونت میافرینند خاموش اند . مگر مفتی اعظم عربستان سعودی این جریان ها را گروه های تروریست خطاب کرده است.
گزارشگر آژانس باختر مینویسد : امروز ترور ، کشتار ، تخریب و انفجار با نام های جریان های مسلح سیاسی چون طالبان القاعده ، داعش … گره خورده و این گروه ها با توسل جستن به خشن ترین اعمال ، حادثه میافرینند با تاسف تمامی این جنایت ها از نام اسلام و آدرس اسلام انجام میشود درحالیکه دین اسلام به عنوان دین انسان ساز ، اعتدال پسند و دین صلاح و مشوره هیچگاهی خشونت را جایز ندانسته و هیچگاهی به تخریب ، ویرانی و کشتار نه تنها مسلمانان بل پیروان ادیان دیگر رای نداده است.
با وجود آنکه عملکرد گروه های افراطی اسلامی از طالبان و القاعده شروع تا داعش که درحال حاضر درعراق مصروف جنگ است واضح و هویدا است مگر برخی مراجع مذهبی و مشخصاً آنانیکه صلاحیت صدور فتوا و یا به عباره دیگر صلاحیت تشخیص عملکرد های اسلامی را دارند نسبت به طالبان ، القاعده وجریان های دیگر سکوت کرده اند . به باور آگاهان سیاسی ، سکوت این حلقه میتواند یک سکوت معنا دار و یا به عباره دیگر چشم پوشی از حقایق باشد.
درحالیکه دین اسلام به پیروان خود بخصوص آنانیکه عالم اند و خود را وارثین انبیاء میدانند امرمی نماید که حقایق را به مردم بازگو کنند ، مردم را در روشنایی قراردهند تا مردم خود را درجامعه دریابند وموقف خود را دربرابر وقایع و انکشافات اجتماعی عیار سازند .
درحالیکه هراس از طالبان ، القاعده و حالا داعش باعث گردیده تا بعضی ها از بازگو نمودن واقعیت ها خود داری نمایند و یا روی منافع وجایگاه شخصی نتوانند واقعیت را بازگو کنند . ادامه چنین یک وضعیت میتواند مردم را در دو راهی قرار دهد.
با آنکه شورای علمای افغانستان و مراجع معتبر دیگر دینی دراین کشور، بارها از طالبان ، القاعده و سایر جریان مسلح خواسته اند که خشونت و ترور را کنار بگذارند و فعالیت شان را مطابق به دساتیر و ارشادات دینی عیار سازند مگر حلقه های مذهبی در پاکستان که تاثیری گذاری زیادی برمدارس دینی و طلاب این مدارس درپاکستان دارند در همسویی با استخبارات کشورشان بیشتر به اسلام تحریف شده رو میاورند و ارزش های دینی را درقمار سیاسی قرار میدهند و علمکرد طالبان و القاعده را توجیه میکنند . چنانچه همین حلقه های مذهبی در پاکستان بود که داعش درعراق را تائید کرد درحالیکه این گروه درهیچ نقطه از سرزمین های اسلامی دوست نداشته بل همه به سوی آنها به عنوان اعمال سازمان های مذهبی یهود نگاه میکنند . اگر به عملکرد کنونی داعش درعراق نگاه کنیم و عملکرد طالبان درافغانستان را ارزیابی نماییم درمیابیم که آنها با نام و شعار های کاذب به چه قهقرائی روان اند و چه بلای را بر مسلمانان نازل کرده اند وتا چه اندازه در برابر هویت و ارزش های اسلامی قرارگرفته اند این گونه عملکرد ها تنها میتواند منافع ادارات استخباراتی رژیم صهیونیست و منافع کشیش های افراطی درکشورهای غربی را تامین کند و بس .
مگر حالا درجهان اسلام حرکات به میان آمده که نشان میدهد حلقه های معتبر مذهبی درجهان اسلام در صدد اند تا نام های گندیده چون داعش و القاعده را از خود دور سازند و هویت مبارک و مقدس اسلام عزیز را حفظ بدارند.
چنانچه اخیراً عبدالعزیز آل شیخ مفتی عربستان سعودی با صراحت اعلام داشته ((تفکرات افراط گرایی و تروریزم هیچ ارتباط با اسلام ندارد و حامیان افراط گرایی دشمنان درجه یک اسلام اند . ))شیخ عبدالعزیز مشخصاً داعش ، القاعده و طالبان را دشمنان اسلام خوانده است .
به این ترتیب مفتی عربستان سعودی به گفته های علمای دینی درافغانستان ، علمای جامعه دیوبند درهند ، علمای دینی در اردن و مصر … صحه گذاشت و دشمنان اسلام را به گونه واضح معرفی کرده است.
حالا معلوم شود که علمای ظاهراً دینی در پاکستان که حامیان اصلی جریان های تروریستی اند گفته شیخ عبدالعزیز را چگونه تعبیر ، تفسیر و یا تحریف می نمایند.
آنها فراموش نکنند که اسلام در یک محور واحد میچرخد این محور یگانگی خداوند قادر،  پیغمبر واحد و قرآن واحد است که در هیچ زمان ، درهیچ شرایط و در هیچ جغرافیای قابل تغییر نیست .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا