اخبارسیاستجامعهTOP

موسسه وینتو و پوهنتون فلورانس ایتالیا، یک صد منزل مسکونی در بامیان اعمار می کنند

 

کابل 2 جوزا باختر

مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان، در دیدار با رییسان موسسه وینتو و پوهنتون فلورانس ایتالیا، در رابطه به ساخت منازل مسکونی در این ولایت، صحبت کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ در این دیدار انی بالی  رییس موسسه “وینتوی” و خانم پروفیسور لودا رییس پوهنتون “فلورانس” ایتالیا، پیرامون فعالیت‌های نهاد های مربوط معلومات دادند.

آنان گفتند: در آینده نزدیک موسسه وینتو درهمآهنگی با پوهنتون فلورانس، کار ساخت ۱۰۰ منزل مسکونی را به هزینه 300 هزار دالر امریکایی در مرکز این ولایت برای خانواده های نیازمند و مغاره‌ نشین، آغاز می کند.

رییس موسسه وینتوی خاطرنشان کرد که در کنار پروژه ساخت منازل مسکونی، پلان باز سازی شهرک زرگران در مرکز بامیان را که شامل کانال سیل برها، چویچه ها، سرک‌ها و کوچه ‌های داخل شهرک است، به صورت معیاری تنظیم و آماده می‌ کنند.

همچنان والی بامیان درصحبت هایش گفت: الحمدلله امنیت به طور کلی در این ولایت تامین است و موسسات ملی و بین المللی می توانند پروژه های انکشافی  شان را تطبیق کنند و هیچ گونه مشکلی امنیتی برای فعالیت کارمندان دفاتر و موسسات در این ولایت وجود ندارد.

وی با قدردانی از مسوولان موسسه وینتو و پوهنتون فلورانس ایتالیا، از آنان خواست که در راستای تطبیق هر چه زود تر کار عملی این پروژه ها تلاش بیشتر کنند.

گفتنی است: که پروژه ساخت ۱۰۰ خانه مسکونی برای نیازمندان و مغاره نیشنان بامیان، با حمایت مالی دولت ایتالیا ازسوی موسسه وینتوی این کشور تحت نظارت ریاست شهرسازی و مسکن این ولایت تطبیق خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا