جهان

سیلاب در آلمان بیش از ۴۰ قربانی گرفت

برلین/ دویچه وله/۲۵سرطان/باختر
باران پیهم، توفان و سیلاب در مناطق مختلف آلمان تلفات انسانی وخسارات گسترده مالی به جا گذاشت. عملیات نجات و جستجو هنوز ادامه دارد و مقام ها از جان باختن بیش از ۴۰ تن خبر داده اند. صدراعظم آلمان این وضعیت را «فاجعه» عنوان کرده است.
مقام‌ها گفته اند که در اثر آبخیزی ناشی از باران‌های شدید در ایالت‌های غربی آلمان دست کم ۴۲ تن جان باخته اند. بیش از همه ایالت‌های نوردراین وستفالن و راینلند فالتس از این سیلاب‌ها شدیداً متاثر شده اند و ده‌ها تن هنوز مفقود اند.
همچنان در کشور همسایه آلمان، بلجیم نیز در نتیجه آب‌خیزی‌ها دو تن جان خود را از دست داده اند و ۷۰ تن دیگر ناپدید می‌باشند.
در همین حال قطع شماره‌های عاجل در بسیاری مناطق متاثر شده وضعیت را دشوارتر کرده استو هنوز تصویر شفافی از پیامدهای این سیلاب و تعداد دقیق قربانیان وجود ندارد. به این دلیل ممکن است آمار هر لحظه تغییر کند.
در همین ارتباط انگلا مرکل صدراعظم آلمان که در سفر به واشنگتن به سر می‌برد، گفته است: «من از وسعت این فاجعه و این که چه تعدادی از مردم در این آبخیزی‌ها صدمه دیده اند، به شدت تکان خورده ام.»
مرکل با ابراز همدردی با اقارب و خانواده‌های قربانیان این فاجعه گفته است: «‌به اقارب قربانیان و ناپدید شدگان ابراز همدردی می‌کنم. همچنان از همه امدادگرانی که به گونه خستگی ناپذیر به کمک شتافته اند، از صمیم قلب ابراز امتنان می‌نمایم.»
مقامات محلی به دنبال چند روز بارش شدید باران وضعیت اضطراری اعلام کرده اند. بخش های زیادی از غرب و مرکز آلمان و همچنان کشورهای هالند، بلجیم و فرانسه از چند روز پیش با بارش ها شدید روبرو استند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا