اقتصاد

فرارسیدن زمستان و بلند رفتن بهای مواد سوخت دربغلان

پلخمری/ باختر/ 6/ قوس
سرد شدن شدید ناگهانی هوا توام با برفباری های سنگین دربغلان تاثیرات ناگواری را بالای قیمت مواد محروقاتی بجا گذاشته است.
این درحالیست که قبلاً یک سیر چوب هشتاد افغانی و یک سیر زغال سنگ سی و هشت افغانی بفروش می رسید و با سردی هوا قیمت یک سیر چوب به یکصدافغانی و یک سیر زغال سنگ به هفتاد افغانی افزایش یافته است.
درشهر پلخمری وولسوالی های ولایت بغلان مردمانی هستندکه آماد گی های ازقبل برای زمستان شان نداشته و برفباری ها باعث ایجاد مشکلات به آنان شده است.
محمد محفوظ یکتن از باشندگان شهر پلخمری که مقدار چهل سیر زغال سنگ را با ده سیر چوب خریداری کرده ضمن گلایه ازدکانداران از بی انصافی و عدم کنترول قیم مواد اولیه بخصوص موادمحروقاتی شاروالی را متهم به بی تفاوتی نموده و از مسوولین میخواهد به منظور جلوگیری از بلند رفتن بیشتر نرخ موادمحروقاتی اقدامات لازم را اتخاذ وعملی نماید.
اسلام الدین یک باشنده دیگر پلخمری دلیل عمده بلند رفتن قیمت زغال سنگ را افزون بر سردی هوا عدم استخراج ذغال سنگ از معادن دودکش ، کرکر دانسته و مسوولان کمپنی خصوصی به دلایل امنیتی ، استخراج ذغال سنگ را متوقف ساختند .
وی میگوید ،اگر این دو معدن که تکافو زغال نیازمندی بغلانی ها را از ناحیه زغال سنگ می نماید فعال میبود شاید تااین حد قیمت زغال سنگ بالا نمیرفت .
اما خوشبختانه که قیمت گاز مایع که قبلاً هفتاد افغانی بفروش میرسید حالا نیز هفتاد افغانی است . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا