اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات برخی ازروزنامه های غیرحکومتی درپایتخت

 کابل/27حمل/ باختر

شمارمحدودی ازروزنامه های غیرحکومتی که نشرات دارد، درنشرات خود روی مسایل مختلف سیاسی ونظامی درکشور پرداخته است و نیز اخبار وگزارشهای را درباره رویدادهای جاری کشور و منطقه و جهان نشرکرده است .

روزنامه 8صبح زیرعنوان “برداشت عواید سفارت افغانستان درمسکو ، پول کنسولی ربوده شده است ” نوشته کرده است .

سفارت افغانستان درمسکو ، یکی از کلید ترین نمایندگی های دیپلماتیک کشور شمرده می شود.

به تازه گی اسنادی به دسترس روزنامه 8صبح قرارگرفته است که نشان می دهد حمیدالله غنی ، سکرتراول و کنسول سفارت افغانستان درمسکو ، مبلغ 56هزار و 775 دالر امریکایی را از حساب بانکی این سفارت خارج کرده و به نامه های متعدد این نمایندگی سیاسی ، تمکین نکرده است.

روزنامه اطلاعات روز تحت عنوان “نصاب تحصیلی جدید دانشگاه ها ، ثقافت اسلامی ازهشت کریدت به 24 کریدت افزایش یافت ” نگاشته است .

 وزارت تحصیلات عالی حکومت سرپرست طالبان مضمون ” ثقافت اسلامی “را دردانشگاه ها و موسسات تحصیلات عالی دولتی و خصوصی ازیک کریدت درسمستر به سه کریدت درسمستر افزایش داده است.

 براساس مکتوبی که دراختیار روزنامه اطلاعات روز قرارگرفته ، افزایش کریدت مضمون ثفافت اسلامی از هشت کریدت درطول یک دوره تحصیلی چهارساله به 24کریدت ازسوی انجنیر روح الله روحانی رییس انکشاف برنامه های علمی وزارت تحصیلات عالی طالبان پیشنهاد و توسط مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست این وزارت منظور شده است .

ختم/ شوخک …ک…..م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا